یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت : صنایع معروف به پرآبخواه تنها ۶ درصد آب استان را مصرف می کنند، و به دلیل این که بهترین کیفیت آب در بخش شرب و صنعت مصرف می شود لازم است در این بخش صرفه جویی شود.

صنایع پرآبخواه تنها ۶ درصد آب استان را مصرف می کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد «محمدمهدی جوادیان زاده» در گرد همایی مشترک ائمه جمعه استان یزد با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب، اظهار داشت : تریبون های نماز جمعه بهترین جایگاه جهت ترویج و آموزش همگانی مدیریت مصرف آب است و  با توجه به این که خداوند در قرآن کریم می فرمایند همه چیز را به اندازه آفریده ایم لازم است بدانیم منشأ موضوعاتی نظیر خشکسالی و نگرانی در خصوص کمبود آب چیست.

وی برای تشریح این موضوع به بیان مقایسه وضعیت استان یزد نسبت به دیگر استان ها از نظر منابع آبی اشاره کرد و افزود: در این زمینه شاخص دارایی آبی سرزمین تعریف کردیم تا بررسی کنیم در هر مترمربع استان یزد چند لیتر آب صرف می شود.

 جوادیان زاده تصریح کرد: سهم هر مترمربع از زمین استان یزد در برخورداری از آب تجدید پذیر ۵.۵ لیتر در سال است که کمترین مقدار در میان استان های کشور است و رتبه ۳۱ را داریم این درحالی است که استان هایی نظیر گیلان و چهارمحال بختیاری ۴۶۲ لیتر به ازای هر مترمربع آب تجدید پذیر در سال دارند.

وی به سرانه آب تجدید پذیر اشاره کرد و گفت: براساس این سرانه سهم هر یزدی ۶۸۰ مترمکعب آب است که گویای این می باشد یزد، استانی فقیر از نظر منابع آبی است و اهمیت صرفه جویی در این جا کاملا مشخص است.

جوادیان زاده به ضرورت صرفه جویی و این موضوع که کدام بخش ها برای صرفه جویی در اولویت قرار دارند اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در همه بخش ها الزامی است اما در بخش کشاورزی به دلیل این که ۸۵ درصد آب استان را به خود اختصاص داده است از الزام بیشتری برخوردار است.

وی با بیان این که دیگر صنایع معروف به پرآبخواه تنها ۶ درصد آب استان را مصرف می کنند، تصریح کرد: به دلیل این که بهترین کیفیت آب در بخش شرب و صنعت مصرف می شود لازم است در این بخش هم صرفه جویی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.