فراخوان شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی برای ثبت نام مولفان، مترجمان، مصححان و ناشران منتشر شد.

فراخوان شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای شانزدهمین سال متوالی انتخاب بهترین کتاب سال خراسان رضوی پاییز امسال انجام می‌گیرد و لازم است نویسندگان بهترین آثار خود را برای رقابت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

افشین تحفه گر افزود: پوستر این مسابقه، هفته گذشته همزمان با افتتاحیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور مشاور امور برنامه ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

وی افزود: مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران می‌توانند کتابهای منتشر شده خود را تا ۳۰ شهریور ماه امسال به دبیرخانه دائمی انتخاب کتاب سال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ارسال کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شرط شرکت در این دوره انتخاب کتاب سال، کتابهای منتشر شده چاپ اول بوده که در سال ۱۳۹۷ و نیمه اول سال ۱۳۹۸ توسط ناشران خراسان رضوی به چاپ رسیده باشند.

تحفه گر افزود: موضوعات مورد پذیرش دین، ادبیات، کلیات، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و روانشناسی، هنر، کودک و نوجوان و ترجمه است و بخش‌های ویژه این دوره انتخاب کتاب سال شامل اقتصاد فرهنگ و فرهنگ اقتصاد، رونق تولید، بیانیه گام دوم انقلاب، ادبیات پایداری و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: خراسان رضوی ۸۱۷ ناشر دارد که از این تعداد ۴۲۷ ناشر فعال هستند و پارسال با صدور مجوز چاپ سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب جدید، شمار مجوز کتابهای چاپ نخست در خراسان رضوی نسبت به سال پیش از آن افزایش یافت با این حال پارسال در مجموع شش میلیون و ۴۸۸ هزار و ۳۲۰ جلد کتاب در خراسان رضوی به چاپ رسید که این تعداد در مقایسه با سال ۱۳۹۶ به لحاظ تیراژ کاهش داشت.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.