در مجاورت کوهستان پارک شادی پارکینگ باغ وحش مشهد قرار دارد که روزانه حجم زیادی از خودروهایی که به پارک وکیل‌آباد و باغ وحش مراجعه می‌کنند در آنجا برای ساعاتی متوقف می‌شوند.

هشدار پلیس به ناایمن بودن پارکینگ باغ وحش مشهد

اینکه برای اینچنین مکانی وجود پارکینگ از واجبات است شکی نیست، اما شرایط ایجاد آن نیز اهمیت زیادی دارد که باید در مورد آن وسواس به خرج داد. صحبت از پارکینگ باغ وحش مشهد در کنار کوهستان پارک شادی است، پارکینگی که جانمایی ورودی و خروجی آن در شرایط فعلی هم مشکلاتی برای مردم به وجود آورده و هم اینکه خطرهای بسیاری برای سایر خودروهای عبوری از آنجا دارد. صف‌های گاه طولانی خودروها برای ورود به پارکینگ و خودروهایی که در مسیر تردد دارند، همچنین اینکه خروجی پارکینگ نیز در همین شرایط قرار دارد و خودروهای داخل پارکینگ جایی جز خارج شدن از همین مسیر را ندارند، بر خطرات موجود افزوده است.

   جانمایی خطرناک ورودی پارکینگ

یکی از شهروندان که از وضعیت موجود ناراضی است، می‌گوید: موقعیت ورودی و خروجی پارکینگ طوری قرار دارد که درست در مسیر عبور حجم زیادی از خودروها قرار گرفته است، ضمن اینکه مکان مورد نظر شیب خاصی دارد و با صفی که خودروهای در انتظار ورود ایجاد می‌کنند خطر هر گونه حادثه‌ای وجود دارد.

وی در ادامه می‌افزاید: اگر به موضوع ورود و خروج پارکینگ باغ وحش رسیدگی نشود امکان وقوع تصادف و حوادثی از این قبیل وجود دارد.

مسافری که با خانواده‌اش برای تفریح به بوستان وکیل‌آباد آمده، با گلایه از نحوه ایجاد ورودی و خروجی این پارکینگ می‌گوید: من با خانواده‌ام برای تفریح و استفاده از فضای بوستان وکیل‌آباد آمدیم. وقتی به اینجا رسیدیم دنبال جای پارک برای خودرومان بودیم؛ به ما گفتند پایین‌تر پارکینگی وجود دارد که می‌توانید از آن برای پارک خودروتان استفاده کنید. وقتی به اینجا رسیدیم صفی پیش از ورودی پارکینگ وجود داشت که ما انتهای آن ایستادیم. چند دقیقه‌ای که آنجا در انتظار ورود به پارکینگ بودیم متوجه مشکلی شدیم که برای خودروهای داخل صف و آن‌هایی که عبوری رد می‌شدند پیش می‌آمد. مکانی که ما ایستاده بودیم شیبدار و درست جایی بود که خودروهای عبوری معمولاً سرعت می‌گرفتند و این موضوع احتمال ایجاد حادثه را بالا می‌برد؛ کافی بود در همان لحظه یکی از خودروهای در حال تردد ترمز ناگهانی بزند یا اینکه حواس یکی از راننده‌ها پرت شود، آنگاه نه ما امنیت داشتیم نه آن‌هایی که در حال تردد بودند. او همچنین اظهار می‌دارد: پس از اینکه از پارکینگ خارج شدم نیز با مشکل دیگری مواجه شدم. صف به وجود آمده که میزان دید من را کم کرده بود در کنار سرعت گرفتن خودروهای عبوری شرایط را برای خروج من از پارکینگ سخت کرد و با مشقت زیاد ماشینم را از پارکینگ بیرون آوردم.

  مخالفت راهنمایی و رانندگی

نتایج بازدیدهای میدانی پلیس راهنمایی و رانندگی از شرایط موجود در ورودی و خروجی پارکینگ باغ وحش نشان می‌دهد که آن‌ها در نامه‌ای به مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشکلات موجود بر سر راه عوض کردن ورودی و خروجی پارکینگ را یادآوری کرده و وضعیت موجود را به هیچ وجه تأیید نکرده‌اند. ضمن اینکه در این نامه اشاره شده در صورت بروز هر گونه مشکلی پیامدهای آن نیز متوجه اداره‌ها و نهادهای مرتبط با آن خواهد بود. نکته قابل توجه اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در نامه‌ای به شهردار منطقه ۹، شرایط مورد نظر برای فعالیت پارکینگ باغ وحش را یادآور شده و ایجاد ایمنی برای عابران پیاده و سایر موارد را نیز درخواست کرده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.