خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۳ تیر ماه مصادف با میلاد حضرت امام رضا(ع) استان میزبان رئیس جمهور و هیات دولت خواهد بود، افزود: مصوبات خوبی برای استان در بخش دولتی و خصوصی در این سفر پیش بینی شده است که در مسیر توسعه استان خواهد بود.

مصوبات خوبی در بخش دولتی و خصوصی در سفر جمهور پیش بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی،  محمدعلی شجاعی  مطرح کرد: خراسان شمالی در بخش زیرساخت ها مانند راه و راه آهن مشکل دارد که البته تنها ایجاد این زیرساخت ها برای توسعه کافی نیست چرا که در سال های گذشته در سفر دولت های مختلف و مقام معطم رهبری اعتبارات فراوانی بدای ایجاد زیرساخت ها تزریق شده است اما توسعه زمانی رقم می خورد که بخش خصوصی در استان فعال شود.

شجاعی ادامه داد: افزایش تعداد پرواز ها به ۶ پرواز در هفته و قول مساعدت وزیر راه و شهرسازی برای شنیدن سوت قطار در استان و تکمیل محورهای مواصلاتی اصلی استان مانند محور بجنورد به جنگل گلستان از دیگر پیگیری ها برای توسعه استان است.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود نداشتن بحران آب و برق برای ایجاد صنایع سنگین، وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان و تردد سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر و زائر از محورهای مواصلاتی استان را از مزیت های مهم استان عنوان کرد و گفت: باید از این داشته ها در مسیر توسعه استان به خوبی بهره مند شد.

شجاعی گفت: ۴۴ درصد مردم استان روستانشین هستند و این بدان معناست که اقتصاد باید از روستا و بخش کشاورزی آغاز شود اما به رغم وجود محصولات کشاورزی فراوان در استان به دلیل نبود صنایع تکمیلی این محصولات به طور خام به دیگر استان ها و کشورهای همسایه فروخته می شود.

وی گفت: پایین بودن نرخ بیکاری و بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان نسبت به میانگین کشوری نشان می دهد نیروی کار آماده در استان وجود دارد اما وجود نرخ ۱۷ درصدی اشتعال ناقص در استان بدان معناست که بهره وری و بهره مندی خوبی از این نیروی کار نداریم.

شجاعی افزود: در حادثه سیل استان همه پای کار بودند و ید واحد ایجاد شده باعث شد سیل به خوبی مدیریت شود و بنده از همان روزهای نخست پیگیری اعلام خسارت ها به مرکز بودم تا در گستردگی سیل کشور خراسان شمالی فراموش نشود و مصوبه هیات دولت برای خراسان شمالی ۶۵۰۰ واحد مسکونی است.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت در ۲۳ تیرماه سالجاری به استان گفت: تلاش کردیم در جلسات نهاد ریاست جمهوری و دیدار جداگانه بنده با رییس جمهور نداشته های استان اعلام شود و در بخش دولتی و خصوصی مصوبات خوبی داشته باشیم که افزایش حداقل دو برابری اعتبارات تملک دارایی برای ایجاد زیرساخت ها و ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوبه برای تامین مالی طرح ها توسط بانک ها، حضور شرکت ها و هلدینگ ها  از جمله آثار توسعه ای این سفر خواهد بود.

شجاعی گفت: در این سفر تلاش داریم مصوباتی مانتد الحاق فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای تحول اقتصادی استان داشته باشیم که ارتباطی با اعتبارات ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.