از سوی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی تشریح شد.

تشریح برنامه‌های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد در تشریح برنامههای حرم رضوی به مناسبت ولادت امام مهربانیها گفت: جشنهای شب و روز میلاد امام رضا(ع) طبق روزشمار برنامههای دهه کرامت با شعار «تشکل های مردمی پرچمدارخدمت کریمانه» و «امام هشتم (ع) جلوه رفعت - محور وحدت» برگزار میشود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) برنامه گلباران بارگاه منور را طبق سنوات گذشته خواهیم داشت، این برنامه باشکوه و باعظمت شنبه ساعت ۱۷:۳۰ با حضور خادمان حرم رضوی از عرصه میدان شهدا آغاز میشود و همه حاضران با در دست داشتن شاخه گل به سمت حرم امام رئوف(ع) حرکت میکنند.

وی ادامه داد: در طی مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی خواهند پرداخت و زائران، مجاوران و خادمان پس از ورود به حرم مطهر در صحن جامع رضوی گردهم خواهند آمد و از برنامه اصلی «شکوه رضوان» بهره‌مند میشوند.

شریعتی‌نژاد افزود: مراسم جشن شب میلاد با سر سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن جامع رضوی از ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۲:۳۰ ادامه دارد.

برنامههای شب میلاد امام رئوف(ع)

وی در تشریح برنامههای شب میلاد امام رئوف(ع) گفت: در بخش اول مراسم شب میلاد که قبل از نماز مغرب و عشاء برپا میشود، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه ابراهیم قانع به مدیحه سرایی و شعرخوانی خواهد پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نماز مغرب و عشاء در شب و شام میلاد توسط آیت الله نوری همدانی اقامه میشود، عنوان کرد: بعد از اقامه نماز حسن خانچی در شب میلاد امام رضا(ع) زیارت امین الله را قرائت میکند و در ادامه مدیحه سرایی چهار زبانه فارسی، هندی، عربی و ترکی در مدح هشتمین امام شیعیان اجرا می‌شود.

اهدای گل و احترام به پرچم مطهر

وی ادامه داد: بعد از اجرای مدیحه سرایی چندزبانه، پرچم گنبد حرم حضرت رضا(ع) با اهدای گل و احترام اقشار مختلف و به همراه شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای جهت اجرای آیین تعویض و اهتزاز پرچم به تولیت آستان قدس رضوی تقدیم میشود.

شریعتی‌نژاد اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در شب میلاد ضمن خوش آمدگویی و تبریک میلاد امام رضا(ع) سخنرانی خواهند کرد و بعد از سخنرانی ایشان، با حضور چهارصد نفر سرودی در مدح امام رضا(ع) خوانده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیدمهدی میرداماد در شب میلاد امام رضا(ع) به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت، گفت: قبل از مدیحه‌سرایی، آیین تعویض پرچم و نقارهزنی اجرا خواهد شد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامههای دیگری چون مسابقه، معرفی کتاب، داستان و حدیث خوانی اجرا میشود.

برنامههای روز میلاد

وی ادامه داد: اولین بخش برنامههای روز میلاد یک‌شنبه ساعت ۷ صبح با موضوع آیین شکرانه خدمت از باب الجواد(ع) تا صحن آزادی برگزار میشود. در این آیین هادی الهی و ابراهیم احمدی مدیحه سرایی میکنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: بخش دوم برنامه جشن روز میلاد نیز از ساعت ۱۰ صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار میشود.

وی ادامه داد: در این برنامه نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می‌پردازد و محمدجواد غفورزاده‌شفق، سیدمهدی موسوی، مهدی سروری و احمد واعظی به مدیحهسرایی و شعرخوانی خواهد پرداخت.

برنامه شام میلاد

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: برنامه شام میلاد نیز از ساعت ۱۸ در صحن جامع رضوی برگزار میشود، در این مراسم حجت الاسلام رفیعی به سخنرانی میپردازد و علی مالکی‌نژاد و گروه آوای رضوان به مدیحه سرایی، سرودخوانی و شعرخوانی خواهند پرداخت.

شریعتی‌نژاد عنوان کرد: در شام ولادت امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و قرائت زیارت امین الله، یکی از باشکوهترین محافل قرآنی حرم رضوی در صحن جامع رضوی برگزار میشود، در این محفل باشکوه آقایان حمید شاکرنژاد، سیدجواد حسینی و  جواد پناهی قرائت مجلسی قرآن خواهند داشت.

منبع: آستان قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.