مدیرکل انتقال خون البرز گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۱ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند که رشد ۱۶ درصدی را به نسبت سال قبل نشان می دهد.

رشد ۱۶ درصدی اهدای فرآورده های خونی در البرز

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان البرز، محمدرضا مهدی زاده با قدردانی از مراجعه  البرزیان نوعدوست گفت : در بهار امسال ۲۱۵۵۱ نفر جهت اهدا به مراکز اهدای خون و تیم های سیار در سطح استان مراجعه کردند که ۱۷۳۸۶ نفر موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۶ درصدی داشته است .

وی افزود:  در سه ماهه ابتدای سال تعداد ۳ هزار واحد پلاسما جهت فرآوری و تولید داروهای مشتق از پلاسمای مورد نیاز بیماران خاص به شرکت پالایشگر ارسال شده است.

مهدی زاده تصریح کرد: آلبومین و فاکتورهای انعقادی و ایمنوگلوبولین های اختصاصی داروهای ارزشمندی هستند که جهت ادامه حیات و بهبود زندگی بیماران خاص مورد نیاز بوده که این داروها صرفا  از پلاسماهای اهدایی اهداکنندگان ساخته می شود .

 وی افزود: علیرغم افزایش اهدای پلاسما نسبت به سال گذشته به روش پلاسما فرزیس نیاز به گسترش  این فرهنگ در سطح جامعه هستیم تا اهدای پلاسما همچون اهدای مستمر خون در ذهن و قلب مردم نهادینه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.