گزارش یک متخصص تحقیقات محرمانه، از پارلمان انگلیس حاکی از آن است که کارکنان و کارمندان پارلمان بریتانیا مورد آزار جنسی و کلامی قرار گرفته‌اند.

کارکنان و کارمندان پارلمان انگلیس مورد آزار جنسی و کلامی قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، انتشار نتایج تحقیقات محرمانه از پارلمان انگلیس از فساد گسترده در نهاد قانون گذاری بریتانیا پرده برداشته است.

طی روزهای گذشته «جما وایت» وکیل ارشد و محقق برجسته انگلیسی گزارش تحقیقاتی خود را از پارلمان بریتانیا منتشر کرد که در آن از فساد گسترده، آزار جنسی و کلامی کارمندان و کارکنان مجلس انگلیس خبر میداد.

طبق گزارش «وایت» آزار جنسی و کلامی در پارلمان انگلیس امری رایج بوده و به طور جدی بر سلامت و آرامش روحی و روانی بسیاری از مردم و کارکنان پارلمان تاثیر مخرب گذاشته است.

بر اساس گزارش خانم وایت، کارکنان و کارمندان پارلمان انگلیس بارها و بارها توسط متخلفان شناخته شده مورد آزار و تعرض قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است گزارش خانم «وایت» بر موضوع نحوه رفتار نمایندگان پارلمان انگلیس با کارمندانشان - از جمله محققان، کارکنان اداری، منشیان و کارورزان- تمرکز داشت که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با آنها یا حزب متبوعشان در تماس بوده‌اند.

 اغلب این کارمندان دلیل سکوت در برابر این رفتار غیر اخلاقی نمایندگان را اخراج از کار و از دست دادن موقعیتشان عنوان کرده‌اند که در اصطلاح از آن با اصطلاح «خودکشی حرفه‌ای» یاد کرده‌اند.

یکی از کارکنان به «وایت» گفته است"بازه زمانی که برای یکی از نمایندگان مجلس کار می‌کرد "پر تنش ترین و فاجعه بارترین دوره زندگی او بوده است. " و اضافه کرده "احساس می‌کردم خرد شده‌ام و در نهایت علی رغم تمام کارهایی که در آن دفتر انجام دادم احساس ناخشنودی و بی‌کفایتی می‌کردم. "

یکی دیگر از کارکنان پارلمان هم گفته است: "تا زمانیکه گرفتن مشاغل سیاسی در پارلمان به این وابسته است که چه کسی شما را می‌شناسد و یا شما با چه کسی ارتباط دارید آزار و اذیت جنسی همواره وجود خواهد داشت. "

و کارمند دیگری هم  گفته است: "[نماینده مجلس] کاملا اعتماد به نفس من را از بین برد و باعث شد که من احساس بی ارزشی کنم؛ تا جایی که شغلم را در آن دفتر از دست دادم، خیلی ناراحت شدم، چرا که حضور در مجلس، بهترین فعالیت من در زندگی محسوب میشد.

تحقیقات خانم وایت که از 220 نفر از کارمندان و کارکنان مجلس انگلیس صورت گرفته است، شایع ترین اشکال رفتارهای مجرمانه و تعرضات جنس، تقبیح و تحقیر در عموم را در بر میگیرد.

خانم وایت نسبت به ادامه این روند در پارلمان انگلیس هشدار داد و افزود: "نیاز فوری برای پاسخ جمعی به آنچه به وضوح یک مسئله مهم است وجود دارد."

وی ادامه داد: مجلس عوام انگلیس هرگز چنین رفتارهایی را تحمل نخواهد کرد ؛ مجلس خانه سایستمداران ما و موسسه تامین مالی مالیت دهندگان است بنابراین باید در خط مقدم عمل به اشتغال خوب باشد

وی نسبت به زمان هدر رفته برای اتخاذ تصمیمات مربوط به گزارش های قبلی اظهار نگرانی کرده و از کمیسیون های مرتبط مجلس با این پرونده خواسته است که سریع تر حرکت کنند".

در این رابطه ربکا هیلسنرات، مدیر اجرایی کمیسیون حقوق زنان و حقوق بشر پارلمان بریتانیا نیز گفت که نمایندگان مجلس باید شیوه ای مشترک را به عنوان نمونه‌ برای کارفرمایان و کارمندان مشخص کنند و اقدامات فوری و قوی را برای پایان دادن به رفتارهای ناخوشایند مشابه ذکرشده در این گزارش، اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.