خراسان شمالی- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: کشاورزان این استان از هنگام برداشت گندم تاکنون ۸۳ هزار و ۶۷۰ تن محصول مازاد بر نیاز به مراکز خرید تحویل دادند.

کشاورزان خراسان شمالی ۸۳ هزار تن گندم به سیلوها تحویل دادند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی یرنا،  وحیدرضا فریدونی روز چهارشنبه اظهار داشت: گندم کاران این استان از ۲۰ خرداد ماه، گندم مازاد بر نیاز خود را به ۲۰ مرکز و کمیسیون در سطح استان تحویل داده اند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم در سال جدید در مقایسه با پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است افزود: قیمت پایه هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال با احتساب چهار درصد افت و یک درصد غیر مفید گندم در نظر گرفته شده است که در مقایسه با سال قبل خرید تاکنون ۲۲ درصد افزایش یافته است.

فریدونی افزود: وجه گندم کشاورزانی که تا تاریخ ۹ تیرماه محصول خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده اند با احتساب میزان کرایه حمل جهت تحویل به مراکز بلند مدت تعیین شده پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: با تحویل گندم به مراکز بلندمدت کرایه حمل تشویقی در فصل خرید سال جاری، در راستای رونق تولید و همچنین رفاه حال کشاورزان با توجه به پیگیری های به عمل آمده از طریق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و هم افزایی صورت پذیرفته با ارگان های مربوط به مراکز وجه گندم پرداخت می شود.

وی از هم استانی ها درخواست کرد تا قبل از مراجعه به مراکز خرید نسبت به اطمینان از درج مشخصات کامل کشاورزان در سامانه پهنه بندی مراکز جهاد کشاورزی و اخذ معرفی نامه حاصل نموده و همچنین فعال بودن شماره حساب اعلامی به مراکز را مورد بررسی قرار دهند تا وجوه گندم به حسابشان واریز شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در این استان وجود دارد، از مجموع ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان ۷۵ هزار تن سیلوی بتنی، ۹۵ هزار تن سیلوی فلزی، ۹۵ هزار تن انبارهای مکانیزه و ۳۵ هزار تن انبارهای نیمه مکانیزه است.

فریدونی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۹۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد، گفت: پارسال گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال از کشاورزان استان خریداری و در انبارها ذخیره سازی شده بود.

برداشت گندم از سطح ۱۴۶ هزار هکتار از کشتزار های این استان در حال انجام است که انتظار است ۳۱۰ هزار تن گندم برداشت شود.

پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۲۵۹ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

اکنون یکهزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی دایر است و ماهیانه بطور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه‌ای این استان توزیع می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.