در شب میلاد حضرت ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع)، مردم ولایی مشهد به همراه خدام بارگاه منور رضوی مضجع شریف امام رضا(ع) را گلباران می‌کنند.

مردم ولایی مشهد مضجع شریف امام رضا(ع) را گلباران می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اعلام ویژه برنامه‌های این معاونت در شب و روز میلاد حضرت رضا(ع) عنوان کرد: از آنجایی که حرم مطهر رضوی یک ظرفیت‌ عظیم فرهنگی برای جهان اسلام است و اثرگذاری قابل توجهی بر زائران و مجاوران دارد تلاش کردیم در این ایام به نحو شایسته از این فرصت برای توجه همگان به این قطب عظیم فرهنگی و معنوی و شناساندن هر چه بیشتر معارف اهل بیت(ع) به ویژه سیره حضرت رضا(ع) استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت رضا(ع) ویژه برنامه‌های حرم مطهر به بالاترین حد خود رسیده است، گفت: در شب میلاد حضرت ثامن الائمه(ع) و از ساعت ۱۷:۳۰ مردم ولایی مشهد به همراه خدام بارگاه منور رضوی، مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر را طی کرده و با ورود به اماکن متبرکه ضمن عرض تبریک و تهنیت به محضر این امام همام با شاخه‌های گل مضجع شریف امام رضا(ع) را گلباران می‌کنند.

منبتی افزود: طبق سنت چند صد ساله و در شب و روز میلاد، آیین نقاره نوازی بر فراز نقاره‌خانه بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اجرا می‌شود و به زائران بشارت عید ولادت امام رئوف را می‌دهند.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های متبرک در بین زائران و مجاوران اظهار کرد: خدام این بارگاه منور در شب و روز میلاد با توزیع بیش از ۵۰۰ هزار کیک، نبات و شیرینی از زائران و مجاوران پذیرایی خواهند کرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به مراسم تعویض پرچم و پوش ضریح مطهر تصریح کرد: همزمان با شب میلاد ویژه برنامه «بر بال ملائک» با حضور خدمه و خادمیاران بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن انقلاب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به طرح «یا امام رئوف» افزود: این ویژه برنامه در صبح روز میلاد با حضور خدمه بارگاه منور رضوی اجرا خواهد شد که طی آن خدام به عیادت بیماران بستری در بیمارستان‌ها و معلولان و سالمندان مستقر در مراکز توانبخشی و استثنایی رفته و ضمن ملاقات و عیادت، پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) را به دست تمام بیماران بستری در این بیمارستان‌ها می‌رسانند.

منبتی اضافه کرد: «سروش مهر» از دیگر طرح‌هایی است که توسط خدمه و سادات رضوی با قرائت اذان در گوش نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان‌های مشهد در روز ولادت انجام می‌گیرد و نشان و بسته‌های متبرک بارگاه منور رضوی به خانواده‌های نوزادان اهدا می‌شود.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بیان کرد: از روز شنبه نیز گل‌آرایی صحن و سرای اماکن متبرکه به اوج خود می‌رسد و بعد از طلوع آفتاب، مضجع منور و گلدان‌های فوق ضریح با گل‌آرایی ویژه تزئین خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.