ذوالقدر عضو کمیسون فرهنگی مجلس با استقبال از پیشنهاد یک خوشنویس مبنی بر معرفی خط نستعلیق به عنوان خط رسمی ایران در مکاتبات و نوشته‌های رسمی از مطرح کردن این پیشنهاد در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

معرفی خط نستعلیق به عنوان خط رسمی ایران بررسی می‌‎شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی خط بهمن پناهی در فرهنگسرای نیاوران از پیشنهاد این خوشنویس مبنی بر معرفی خط نستعلیق به عنوان خط رسمی ایران در مکاتبات و نوشته های رسمی استقبال کرد و از مطرح کردن این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد به تصویب نهایی برسد.

محمدرضا عارف یکی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از این نمایشگاه به همراه سیدعباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران حضور داشت که در پایان بازدیدش از این نمایشگاه با اشاره به اثرگذاری هنر در دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: زبان هنر، زبان کاهش تنش‎ها است. زبان صلح، وحدت و انسجام است و مطمئنا هنر می‎تواند بیانگر فرهنگ و تمدن کهن و عمیق ایرانی و در راستای کاهش تنش‎ها و تبلیغات سوء که علیه فرهنگ ایران صورت می گیرد، موثر باشد.

نمایشگاه نقاشی‎خط بهمن پناهی با عنوان «موزیکالیگرافی» تا ۲۸ تیرماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست.

علاقه مندان می‎توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.