در حال حاضر، تجارت مانند گذشته است اما بیمه ترابری در تنگه هرمز، گذرگاهی استراتژیک که ایران و عمان و امارات متحده عربی را از یکدیگر جدا می‌کند در عرض دو ماه گذشته، در پی حوادث اخیر، دو برابر شده است.

بیمه ترابری نفتکش‌ها در تنگه هرمز ۲ برابر شد

قدس آنلاین: نرخ بیمه ترابری نفتکش‌ها در مهم‌ترین گذرگاه نفتی در هفته‌های گذشته سر به فلک گذاشته است. این خبر را شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی به نقل از یک شرکت کشتیرانی آمریکایی گزارش داد.

«آنتونی گرونی»، رئیس اجرایی شرکت کشتیرانی آردمور، روز سه‌شنبه گفته بود: «به‌عنوان یک شرکت کشتیرانی و بخشی از این صنعت، تهدیدی جدی متوجه خدمه و کشتی‌های ما است.»

گرونی گفت: «در حال حاضر، تجارت مانند گذشته است اما بیمه ترابری در تنگه هرمز، گذرگاهی استراتژیک که ایران و عمان و امارات متحده عربی را از یکدیگر جدا می‌کند در عرض دو ماه گذشته، در پی حوادث اخیر، دو برابر شده است.»

این درحالیست که به دنبال انفجار مشکوک چند نفت‌کش در بندر فجیره امارات از جمله دو نفتکش عربستان سعودی و افزایش تنش میان ایران و آمریکا به ویژه پس از انهدام پهپاد ارتش آمریکا توسط پدافند موشکی سپاه از یکسو و تبالاگرفتن تنش میان هران و لندن در پی توقیف نفتکش ایران در تنگه جبل الطارق، هزینه حمل نفت از منطقه خلیج فارس  نه فقط قیمت نفت به بالاترین میزان در 5 سال اخیر رسیده است که هزینه حمل نفت از خلیج فارس از ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار در روز برای نفتکش‌های تا ۲ میلیون بشکه ظرفیت حمل به ۲۵ هزار دلار افزایش یابد که بطور متوسط ۶۰ درصد افزایش را بنا بر گزارش «اویل پرایس» نشان می‌دهد.

در همین حال تلاش آمریکا برای شکل‌دهی یک نیروی نظامی چند ملیتی و بردن فضای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز به سمت محیطی نظامی و درگیر بحران امنیتی بر التهابات و احساس نگرانی شرکتهای کشتیرانی و نفتکش برای حمل کالا از این آبراهه می‌افزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.