نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق تأکید کرد که آمریکا حقوق بین‌الملل را در مسئله فعالیت‌های سفارت خود در بغداد زیر پا گذاشته و باید بسته شود.

نماینده عراقی: سفارت آمریکا در بغداد، جولانگاه موساد و عناصر داعش شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «حسن سالم» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق، خواستار بسته شدن سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد شد.

سالم به شبکه خبری «السومریه» گفت که «آمریکا عُرف، منشور و حقوق بین‌الملل را در مسئله فعالیت سفارت [این کشور] در سایر کشورها نقض کرده است».

وی تأکید کرد که سفارت واشنگتن در بغداد، به خاطر نقض حقوق‌ بین‌الملل و عرف دیپلماتیک باید بسته شود.

این نماینده عراقی تصریح کرد که سفارت آمریکا در بغداد، به جولانگاه «موساد اسرائیل و عناصر تروریستی داعش بدل شده است».

سالم ادامه داد: «سفارت آمریکا در بغداد، وظیفه دیپلماتیک و حفظ منافع اتباع خود در عراق را رها و در امور [داخلی] عراق مداخله کرده» و مشغول  جاسوسی، شایعه‌پراکنی و فتنه‌افروزی شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «نقض قوانین توسط سفارت آمریکا و خارج شدن آن از فعالیتی که حقوق بین‌الملل در نظر گرفته، باعث شده است که عنوان سفارت را از دست بدهد، و به همین دلیل، بستن آن، از نظر قانونی، امری واجب و حتمی است».

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد که «به خاطر شکاف‌های سیاسی و احساس برخی مبنی بر اینکه آمریکا ولی امر و ولی نعمت اوست، دولت، ضعیف شده و نمی‌تواند موضع قاطعی در قبال نقض [قوانین] توسط سفارت آمریکا اتخاذ کند».

در رابطه با اقدامات مخرب آمریکا علیه امنی عراق، «مؤید العلی» کارشناس عراقی مسائل امنیتی اعلام کرد که برخی از عناصر وابسته به حزب «بعث» برای ایالات متحده آمریکا جاسوسی می‌کنند.

العلی با بیان اینکه برخی از عناصر حزب بعث در مناطق غرب عراق، در داخل سرویس‌ای امنیتی نفوذ کرده‌اند، اظهار داشت، این افراد، اطلاعاتی را درباره یگان‌های امنیتی و نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق گردآوری کرده و به دست نیروهای آمریکایی می‌رسانند.

این کارشناس مسائل امنیتی تصریح کرد که عناصر حزب بعث از نیروهای امنیتی و الحشد برای نظامیان تروریست آمریکایی جاسوسی می‌کنند تا برنامه‌ها و طرح‌های  نیروهای عراقی را لو دهند و به آنان حمله صورت گیرد.

در همین ارتباط، گردان‌های «حزب الله» عراق که یکی از مهم‌ترین گروه‌های مقاومت حاضر در الحشد الشعبی است، اخیرا فایل‌هایی صوتی را منتشر کرد که از توطئه برخی از عناصر نظامی حاضر در ارتش عراق علیه گروه‌های مقاومت حکایت دارد.

حزب الله عراق با بیان اینکه آمریکا در نظام عراق و نهادهای ذیربط، نفوذ کرده است، تصریح کرد که باید برخی از افسران عالی‌رتبه عراقی بازخواست شده و پرونده مسائل امنیتی نیز به دور از مداخلات و دیکته‌ها رسیدگی و نظامیان تروریست آمریکایی و شرکت‌های وابسته به آنان نیز از عراق خارج شوند.

حزب الله همچنین فایل‌های صوتی را منتشر کرد که از طریق تلفنی و واتساپ بین «محمود الفلاحی» فرمانده «عملیات الانبار» در ارتش عراق با یکی از عناصر سرویس اطلاعاتی مرکزی آمریکا «CIA» که تبعه عراق است، صورت گرفته بود(جزئیات بیشتر).

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.