همدان- معاون پژوهشی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: بر اساس قانون فقط سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور متولی و مجاز به صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای روان شناسان و مشاوران در کشور است.

 هیچ نهادی اجازه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای روان شناسی ندارد

به گزارش قدس آنلاین؛ به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، فریبرز درتاج ظهر امروز در نشست بررسی جایگاه روان‌شناسان و مشاوران در فرآیند تصمیم‌سازی و طرح مسایل و مشکلات صنفی و حرفه‌ای اولیه وراهکار تسهیل فرآیند آن در سالن اجتماعات چمران دانشگاه بوعلی‌سینای همدان اظهار کرد: رشته روان شناسی جزو ۱۰ رشته نخست انتخاب رشته دانشجویان است با وجود این تقاضا برخی تصور می‌کنند قط به صرف مدرک تحصیلی غیر مرتبط یا در سطح کارشناسی اجازه دارند مشاوره روان شناسی بدهند در حالیکه این طور نیست و باید مجوز بگیرند.
 وی  افزود: روان شناسی ومشاوره به مانند همه  رشته‌های علمی دیگر یک دانش تخصصی است  و کسی اجازه ندارد بدون داشتن مجوز صلاحیت حرفه ای به این حوزه تخصصی وارد شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی درباره افراد با مدرک تحصیلی غیر مرتبط هم گفت: به مانند همه سازمان‌های نظام فعال در کشور ضوابطی برای صدور پروانه فعالیت صلاحیت حرفه ای وجود دارد که همه باید مطابق آن فعالیت کنند همچنین همه دانشجویان ورودی قبل از سال ۹۳ که مدرک تحصیلی آنها در ۲ مقطع یکسان نیست بعد از فارغ التحصیلی باید در آزمون مرتبط پذیرفته شوند و بعد برای دریافت پروانه فعالیت ثبت نام کنند.
 درتاج گفت: برای دریافت پروانه فعالیت حرفه‌ای هم باید یک سال از فارغ التحصیلی همه فارغ‌التحصیلات تکمیلی بگذرد برای دریافت مجوز فعالیت کلنیک هم بازه‌زمانی خاص دیگر باید رعایت شود.
 وی درباره طولانی شدن زمان صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای اظهار کرد: فقط در رشته عمومی انباشت تقاضا داریم که  به این تقاضا هم تا سال ۹۴ پاسخ داده شده است و برای بروز شدن این حوزه هم تعداد کمیسیون‌ها از یک کمیسیون به ۴ کمیسیون در هفته رسیده است.
 درتاج یکی از مشکلات حوزه روان شناسی را فعالیت افراد بدون تخصص در فضای مجازی عنوان و افزود: باید مردم مطلع باشند که به هر فردی در فضای مجازی اطمینان نکنند و حتما صلاحیت آن فرد را از طریق سازمان جویا شوند یا تخلف‌های مرتبط را به سایت سازمان اطلاع رسانی کنند تا به صورت قانون با این افراد برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.