یلدا آبان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هجرت امام رضا(ع) به ایران بود که ایران را کانون محبت اهل بیت(ع) کرد، گفت: ایشان معارف اهل بیت(ع) را در ایران زمین گستراند.

هجرت امام رضا، ایران را به کانون محبت اهل بیت تبدیل کرد

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه امام رضا(ع) در مسیر حرکت و در دوران حضور در ایران نقش اساسی برای تبدیل شدن ایران به کانون محبت اهل بیت(ع) داشتند، اضافه کرد: بخش زیادی از ائمه اهل بیت(ع)در دوره تنگنا و عسرت بودند و بخشی نیز مانند امام باقر و صادق(ع) در دوره فترت به تعالیم نبوی و دینی پرداختند.
وی با اشاره به این موضوع که هنر ایرانی بر گرد امام رضا(ع) خیمه زد و این گنبد و مرقد، هنر ایرانی را خلق و گسترش داد، اگر ایشان در ایران نبود نیز هنر ایرانی این گونه نبود و این مبالغه آمیز نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه سال حضور امام رضا(ع) در ایران را سال های حوزه عزت و آزادیدانست و متذکر شد: ایشان در این فاصله سه سال از طریق گفتگوها و پرسش و پاسخ‌ ها و از طریق خطابه ‌ها و نامه‌ ها توانست معارف اهل بیت(ع) را در این منطقه تعمیم دهد.
عباسی با اشاره به این موضوع که علویان زیادی در دوره حضور امام رضا(ع) در ایران به کشور ما آمدند و فرصت عمیقی برای ریشه دار شدن محبت اهل بیت(ع) در این سرزمین فراهم شد، افزود: ایشان در تکمیل و تغییر هویت جامعه ایرانی به سوی افکار اسلامی نقش بارزی داشتند و هیچ دوره تاریخی با این دوره قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه امام رضا(ع) حافظ بخش زیادی از خلاقیت و هویت ایرانی است، حدود ۱۷ هزار قرآن و جزوه خطی این کتابخانه بیانگر آن است، نقطه نقطه حرم رضوی حداقل بیانگر ۸ قرن هنر پیوسته در مهندسی، معماری و کتبیه نگاری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امام رضا(ع) را حافظ و خالق هنر ایرانی عنوان و بیان کرد: از این نظر نیز به امام رضا(ع) مدیون هستیم، ایشان حلقه وصل ما ایرانی‌ ها و نخ تسبیح هستند.
علیرضا رزم حسینی عصر امروز در اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) در برج سپید مشهد اظهار داشت: ایران مفتخر به وجود شریف امام رضا(ع) است که مایه برکت و توسعه فرهنگی است؛ امامی که مشهور به گفت‌وگو و اقناع مخالفان و رافت و گره‌گشایی است.


ضرورت پایبندی عملی به سیره رضوی
در ادامه این مراسم، استاندار خراسان رضوی نیز با تاکید بر ضرورت پایبندی عملی به سیره رضوی، بیان کرد: در این صورت از این مسیر عبور کرده و به دوران تعالی فرهنگی کشور می‌رسیم.
علیرضا رزم حسینی با تاکید بر این موضوع که کمیته راهبردی این مراسم باید نقاط ضعف و قوت را ارزیابی کند، متذکر شد: باید از تجارب سال جاری برای سال بعد بهره بگیریم تا مراسم باشکوه‌ تری برای سال بعد داشته باشیم.
وی روزگار امروز را مبتنی بر فشارهای بین‌المللی بر اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: آمریکا به دنبال تضعیف پایه‌های مردمی نظام بوده و رمز موفقیت ما همدلی و همراهی با یکدیگر است، باید پیرو باشیم.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در گام دوم انقلاب، نیازمند به اعتدال، میانه روی و پرهیز از افراط و تفریط هستیم و باید وحدت کلمه حفظ شود، اگر به سیره عملی رضوی بازگردیم مشکلات حل می‌ شود.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم در اختتامیه جشنواره بین‌ المللی امام رضا(ع)، خادمان فرهنگ رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.