رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی گفت: ما حاضریم تمامی شواهد و بخش‌نامه‌های معافیت مالیاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی را در یک نشست با حضور مدیران اداره کل امورمالیاتی استان ارائه دهیم که اگر ارایه مستندات ما خلاف واقع بود، آمادگی این را داریم که به شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی استان اعلام می‌کنیم که شرکت‌ها طبق قوانین تمکین داشته باشند.

آماده ارائه مستندات به اداره کل‌ امورمالیاتی استان هستیم
به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به اینکه تمامی بخش‌نامه‌ها، مصوبات شورای عالی ترابری و قانون شفافیت لازم را دارد اما آقای یعقوب‌نژاد، مدیرکل دارایی استان با وجود قوانین مشخص نمی‌دانیم چرا دو پهلو سخن می‌گویند.
وی با اشاره اینکه وظیفه شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی حمل کالا از مسیرهای داخل کشور به کشور مقصد است، عنوان کرد: عملکرد شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا، خارج از صادرات بوده به صورتی که ما فقط حمل کننده کالا از مرزهای داخلی به کشورهای دیگر و یا ترانزیت هستیم.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باتوجه به صحبت‌های اخیر مدیرکل مالیات استان مبنی بر اینکه «اگر کالای ترانزیتی از یک نقطه مرزی کشور وارد و بدون هیچ تغییری از مرز دیگر خارج شود، مشمول نرخ صفر مالیاتی خواهد شد. بر این اساس حتی یک مورد هم نمی‌توان پیدا کرد که مؤدی، با این شیوه کالایی را ترانزیت کرده و مالیات از آن گرفته شده باشد و اگر مالیات پرداخت شده، باید دید به چه دلیل بوده است»، لذا ما آماده ارائه مستندات هستیم، که این قانون اجرایی نمی‌شود و همچنین پرونده‌های مالیاتی زیادی در هیات‌های حل اختلاف برای این موضوع وجود دارد.
زمانیان با اشاره به اینکه اداره امور مالیاتی به بخش نامه‌ها توجه‌ای ندارد، افزود: باتوجه به اینکه کار ما ترانزیت کالا است و تمامی بارها دارای پروانه گمرکی هستند، همکاران اداره مالیاتی توجه‌ای به بخش‌نامه و تبصره‌های معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی ندارند.
وی تاکید کرد: ما حاضریم تمامی شواهد و بخش‌نامه‌های معافیت مالیاتی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی را در یک نشست با حضور مدیران اداره کل امورمالیاتی استان ارائه دهیم که اگر ارایه مستندات ما خلاف واقع بود ما آمادگی این را داریم که به شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی استان اعلام می‌کنیم که شرکت‌ها طبق قوانین تمکین داشته باشند.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی در خصوص بازگشت ارز در حوزه حمل‌ونقل بین المللی، عنوان کرد: طبق بخش نامه اخیر مالیاتی در خصوص انتقال ارز توسط بانک‌ها، به دلیل تحریم سیستم بانکی این بخش‌نامه منتفی شد درحالی که این قانون برای مشمول صادرکنندگان است.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.