معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۹.۴ درصد است و براساس برنامه‌ای که در سال جاری تدوین شده، امید می‌رود این نرخ به ۸.۵ درصد کاهش پیدا کند.

تلاش برای کاهش نرخ بیکاری استان به ۸.۵ درصد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در جلسه کارگروه اشتغال استان که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد ۷۰۶ هزار شغل دیگر در سطح استان، نرخ موجود بیکاری به ۸.۵ درصد برسد.

وی با بیان اینکه اشتغال حمایتی برای خراسان رضوی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: ما باید بتوانیم برای افراد کم‌توان شغل ایجاد کنیم، بنابراین رویکرد بانک‌ها باید در این خصوص اصلاح شود و ضرورت دارد که دستگاه‌های متولی نیز به تعهداتشان عمل کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۲۸۳۹ میلیارد تومان است که باید برای جذب آن تلاش شود. وجوه اداره شده نیز ۹۵ میلیارد تومان، یارانه تسهیلات ۱۰۱.۵ میلیارد تومان و کمک بلاعوض ۱۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.
رسولیان ادامه داد: برای استان خراسان رضوی ۴۶ هزار و ۵۳۱ شغل پیش بینی شده و اگر نتوانیم این تسهیلات را به صورت کامل جذب کنیم، مابقی استان‌ها از این ظرفیت بهره خواهند گرفت.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.