لرستان- مدیر کل بهزیستی لرستان عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب‌رسانه به مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس بهزیستی با اشاره به اینکه در برخورد با تخلفات بسیار جدی عمل می‌کنیم اظهار کرد: ما همواره سعی می‌کنیم فراتر از مسئولیت خود تلاش کنیم، کسانی که به ما مراجعه می‌کنند افرادی خاص هستند که نمی‌توانند در جامعه همانند یک شهروند عادی زندگی کنند.

مجهز شدن شهرهای لرستان به اورژانس اجتماعی

 به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، فاطمه زهرا توکلی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار معلول، ۸هزار و ۸۰۰زن سرپرست که با خانواده ۱۴هزار نفر می‌شوند، و ۹ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی لرستان می‌باشند، افزود: در بحت بازتوانی یک هزار و ۷۲۶ نفر از مجموع معلولین، خدمات مربوط به خود را دریافت می‌کنند.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۴۴ هزار و ۹۹۱ نفر در غربال‌گیری ژنتیکی شرکت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در بحث رشد مستمری‌ها ،خرداد سال گذشته از ۱۵ هزار به ۳۲ هزار نفر ارتقا داشته‌ایم.

مدیر کل بهزیستی لرستان ادامه داد: رشدی به میزان ۷۰ واحد ظرفیت جدید همانند مهدهای کودک، مراکز مشاوره داشته‌ایم و از لحاظ ارتقای آن‌ها هم موفق عمل کرده‌ایم.

  توکلی در ادامه ضمن اشاره به اینکه ما یک سازمان حمایتی هستیم و نمی‌توانیم در زمینه‌ی آسیب‌های مختلف اجتماعی ورود پیدا کنیم، خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی از خانه‌ها به دلیل فقر مالی و فرهنگی، کودکان پا به عرصه‌ی کار می‌گذارند و از دنیای کودکی خود هیچ‌گونه لذتی نمی‌برند.

این مسئول، بیان داشت: با توجه به اهمیت مسئله‌ی کودکان کار، در سال ۹۶ اولین مرکز اقامت کودکان کار در خرم‌آباد راه‌اندازی شد، سال ۹۷ از طریق تشکل‌های غیر دولتی ثبت کودکان کار و شناسه‌ی مربوط به هر کدام در دستور کار قرار گرفت که در گام نخست این رقم به ۵۰۰ کودک رسید.

وی، اضافه کرد: در این راستا نیز دو مرکز اقامت در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد به بهره‌برداری رسیده است.

توکلی با اشاره به اینکه در مراکز اقامت کودکان کار آموزش خود ایمنی نسبت به آسیب‌های اجتماعی، آموزش بیماری‌های عفونی و واگیر که برای آن‌ها وجود دارد توسط کارشناسان ارائه می‌گردد، بیان داشت: سال گذشته، ۵۰ مادر خانواده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به صورت رایگان آموزش داده شدند.

این مسئول  با اشاره به اینکه بهزیستی متولی درمان در جامعه نیست، گفت: در بحث توامندسازی ۶۴۸ نفر برای اشتغال آماده‌سازی شده‌اند، به ۳۰۸ نفر هم تسهیلات اشتغال پرداخت شده و ۲۴۲ نفر نیز که از گذشته بهبود یافته بودند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی لرستان افزود: در لرستان بیش از ۱۵۰ مرکز درمان سرپایی وجود دارد که ۱۷ مرکز مربوط به بهزیستی و مابقی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی می باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که سازمان بهزیستی نهادی است که می‌تواند پی‌گیر مناسب‌سازی باشد و مسئولیتی در این راستا ندارد، اظهار کرد: در شهر الیگودرز اقدامات بسیار مناسبی در راستای مناسب‌سازی و رفع موانع انجام گرفته است.

توکلی، ادامه داد: شهرداری موظف است تا پایان مناسب‌سازی هر گونه ساختمان مجوز پایان کار را صادر نکند، متاسفانه برخی از ساختمان‌ها فاقد مناسب‌سازی هستند و البته این امر به سال‌های گذشته برمی‌گردد.

 وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در مسیر درست قدم برداریم، تصریح کرد: همه‌ی شهرهای استان در سال گذشته به اورژانس اجتماعی مجهز شده‌اند.

توکلی هم‌چنین در خصوص شهریه‌ی مهد کودک‌ها، بیان داشت: شهریه‌ی مهدکودک‌ها با توجه به نرخ تورم تغییر می‌کند، راه‌اندازی مهد کودک هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و سال گذشته نیز ۳۹ مهد کودک راه‌اندازی شده است.

  انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.