همدان- رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: با وجود مقبره دانشمند بزرگی به مانند ابوعلی‌سینا در همدان و مطالب روان‌شناسی که در کتاب‌های این عالم مشرق زمین مطرح شده است همدان به واقع پدر روان‌شنایی ایران است.

 ایران یک میلیون روان شناس نیاز دارد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حاتمی ظهر امروز در نشست بررسی جایگاه روان‌شناسان و مشاوران در فرآیند تصمیم‌سازی و طرح مسایل و مشکلات صنفی و حرفه‌ای اولیه وراهکار تسهیل فرآیند آن در سالن اجتماعات چمران دانشگاه بوعلی‌سینای همدان اظهار کرد: بزرگتریت افتخار تاریخ کشور بوعلی‌سینا و کتاب‌های ارزشمند این حکیم بزرگ در اروپا تدریس می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تلاش برا تمرکززدایی از نحوه خدمات سازمان و اگذاری بخشی از به دفاتر نظام در مراکزاستان‌ها افزود: اکنون بیش از 200 هزار نفر دانشجو در رشته‌های 16 گانه روان شناسی مغول به تحصیل هستند.

حاتمی گفت: اکنون 22 میلیون خانوار در کشور داریم و بر اساس استانداردها باید به ازای هر 50 خانوار نفر یک روان شناس داشته باشیم اکنون سازمان 30 هزار عضو دارد که از این تعداد 6 هزار نفر پروانه فعالیت صلاحیت حرفه‌ای دریافت کردند. با این وصف کشور ما به یک میلیون‌ نفر روان شناس نیاز دارد.

 وی اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی بعد از آغاز کار در این سمت در سازمان روان شناسی ایران  تمرکززدای بوده و هست تا بخشی از وظایف صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای به استان ها واگذار شود که بر این اساس استان همدان یکی از این استان‌ها که از امروز اجازه دارد تا  کمیسیون‌های لازم را برای صدور پروانه تکشیل دهد که البته برای استاندارد تشکیل شدن این کمیسیون کاستی‌های را از استادان دیگر تامنی خواهیم کرد.

 رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره گفت: سازمان در تهران باید مسئولیت ها را به استان ها واگذار کند و در قبال واگذاری مسئولیت هم ازدفاتر استانی بخواهد که به امور مرتبط رسیدگی کنند و برای این امور را هم بایدزیرساخت ها را به لحاظ سخت افزاری فراهم کنیم که گام‌های آن به بروز رسانی سایت و باز مهندسی ساختار آغاز کردیم هر چند مخالفت‌های هم در شورای مرکزی برای اصلاح این ساختار وجود دارد.

 وی از برخورد جدی سازمان با افراد غیر متخصص که  به عنوان روان شناس در کشور فعالیت دارند خبر داد و افزود: بسیاری از احکام این افراد متخلف با همکاری دستگاه قضایی اجرایی شده است چرا که روان شناسی و مشاوره تخصص است و به مانند سایر تخصص همه افرادی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند باید مجوز و صلاحیت فعالیت خود را از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره دریافت کنند.

وی درباره صدور مجوز فعالیت برای امر تخصصی روان شناسی  و مشاوره توسط سایر نهادها هم گفت: در این حوزه طبق قانون فقط سازمان مجاز به صدور مجوز است و برای کاهش مواردی مانند این با نهادهای که در این حوزه مجوز صادر می‌کردند هم رایزنی شده است که آنها هم پذیرفتند فقط مجوز را سازمان صادر کند.

 در پایان این نشست پرسش و پاسخ درباره راهکار بین روان شناسان و اعضای هیات مدیره سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور در همدان برگزار شد که رئیس سازمان و معاون پژوهشی سازمان نظام روان شناسی کشور به سئوال‌های حاضران پاسخ دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.