یزد - معاون وزیر جهاد کشاورزی در یزد گفت: هوشمندی کشاورزان یزدی در صرفه جویی آب می تواند الگوی سایر مناطق کشور باشد.

هوشمندی کشاورزان یزدی می تواند الگوی سایر مناطق کشور باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد ، علی مراد اکبری در کار گروه آب و کشاورزی استان یزد ضمن تاکید بر لزوم روی آوردن به کشاورزی در فضاهای بسته و گلخانه ای به ویژه در مناطق فلات مرکزی ایران که با کمبود منابع آبی روبرو هستند اظهار داشت: طی بازدیدی که امروز از مجتمع های گلخانه ای در شهرستانهای یزد و مهریز داشتم و با مشاهده سیستم های هیدروپونیک و مستقردر این گلخانه ها که با روش بازچرخانی آب ازهدر رفتن آب به میزان زیادی جلوگیری به عمل می آید به این نتیجه رسیدم که هوشمندی و خلاقیت کشاورزان یزدی در این زمینه می تواند بعنوان الگویی موفق برای کشاورزان سایر مناطق کشور محسوب شود.

وی افزود : مصرف آب در گلخانه های خاکی نسبت به فضای باز یک دهم است این در حالی است که مصرف آب در گلخانه های جدید بدون خاک، ده برابر کمتر از گلخانه های خاکی است و لذا ضروری است که اجرای این نوع کشت در مناطق کم آب مدنظر قرار گرفته و ما حمایت همه جانبه خود را از این موضوع و اجرای شیوه های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان اعلام می کنیم.

صرفه جویی  مصرف آب

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم دراین نشست با اشاره به دستاوردها و توانمندیهای بخش کشاورزی استان، علیرغم کمبود منابع آبی و شرایط سخت اقلیمی این موفقیت ها را مرهون سختکوشی و همت بالای بهره برداران بخش دانست.
سیدجمال سجادی پورتصریح کرد: با اجرای شیوه های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت به ویژه طی سالهای اخیر شاهد صرفه جویی ۲۱۲ میلیون متر مکعب در مصرف آب بخش کشاورزی  بوده ایم .

وی افزود: سیاست ما بهره مندی از کشتهای متراکم و گلخانه ای به جای کشتهای فضای باز است تا از این طریق بتوانیم ضمن صرفه جویی در مصرف آب شاهد افزایش بهره وری و تولید چندین برابری در محصولات کشاورزی باشیم.
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.