ابوالفضل حسن بیگی گفت: اگر قرار است آمریکا و اروپایی‌ها منافع برجام را برای جمهوری اسلامی تأمین نکنند، جا دارد که در جهت گام‌های بعدی و بلندتر یعنی غنای بیشتر و بهره‌گیری از سانتریفیوژهای نسل ۸ و بالاتر حرکت کنیم.

گام‌های بعدی ایران غنای بیشتر و بهره‌گیری از سانتریفیوژهای نسل ۸ باشد

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره وقت کشی اروپایی ها و لزوم اقدامات عملی کشورمان در این باره، اظهار داشت: ملت ایران تاکنون در مقابل زیاده خواهی های قدرتهای غربی ایستادگی کرده است و در موضوع برنامه هسته ای نشان داد که در راستای تأمین پرستیژ بین المللی  و منافع ملی یکپارچه و متحد هستند.

نماینده مردم دامغان ادامه داد: در بحث برجام نباید منتظر اروپایی‌ها بمانیم تا آنها وقت کشی کنند و بدین ترتیب فرصت های طلایی را از دست بدهیم. گام اول را در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشتیم، گام دوم را سرعت بدهیم و بفکر گام سوم و چهارم باشیم. بنظرم مسؤولان باید تصمیم بگیرند در گام سوم و چهارم برای اینکه بتوان از سلطه دشمنان رهایی یابیم از ان پی تی خارج شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین افزود: همچنین از طرفی هم می توان علم و دانش هسته ای را به کشورهای دوست و همپیمان خودمان ارائه بدهیم. چه دلیلی دارد در برنامه هسته ای روی غنای ۲۰ درصد بایستیم، اگر قرار است آمریکا و اروپایی ها منافع برجام را برای جمهوری اسلامی که آنهم بسیار ناچیز است تأمین نکنند جا دارد که در جهت گام های بلندتر و بعدی یعنی غنای بیشتر و همچنین بهره گرفتن از سانتریفیوژهای نسل ۸ و بالاتر حرکت کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: قدرت دفاعی و موشکی ما دشمن را از دست زدن به هر گونه کار نسنجیده‌ای پشیمان خواهد کرد و به نوعی هیمنه و جایگاه آمریکایی ها را در سطح بین المللی تقلیل خواهد داد. امروز جهان از وضعیت تک قطبی خارج شده و مبادلات اقتصادی ما می‌تواند با کشورهایی باشد که این کشورها در بسیاری از فناوری‌ها از اروپایی‌ها جلوتر هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.