گیلان- سرپرست استانداری گیلان در جشنواره ملی چای کشور گفت:چایکاری، یک صنعت راهبردی برای گیلان است.

چایکاری، یک صنعت راهبردی برای گیلان است

به گزارش قس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان  ؛ دکتر ارسلان زارع در اولین جشنواره که در شهرستان لاهیجان برگزار شد اظهار داشت: در راستای استراتژی و سیاست اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار رونق تولید، حمایت از کشاورزی و کشاورزان از برنامه های مستمر دولت تدبیر و امید است.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری تا امروز حدود ۶۷ هزار تن چای از چای کاران خریداری شده و به ارزش ۲۰۲ میلیارد تومان که تا امروز حدود ۱۷۰ میلیارد تومان به حساب چای کاران واریز شده است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به اینکه حدود ۸۳ درصد طلب چای کاران پرداخت شده؛ خاطر نشان کرد: این موضوع بی سابقه یا کم سابقه است که دولت و کارخانجات هم زمان به تعهدات خود در قبال چایکاران به موقع عمل کرده باشند.

دکتر زارع تصریح کرد؛ امسال با پیشنهاد استانداری و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و موافقت شورای اقتصاد قیمت تصویب شده برگ سبز چای مورد بازنگری واقع شد و برگ سبز درجه یک از۳۲۷۵ به ۳۶۰۰ و درجه ۲ از ۱۸۴۹ به ۲۲۰۰ تومان افزایش یافت که با این تصمیم حدود ۴۰ میلیارد تومان به درآمد کشاورزان اضافه شد.

سرپرست استانداری گیلان از کشاورزان و فعالان صنعت چای خواست تا با استفاده از ظرفیت حمایت دولت خصوصا کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار و بهره گیری از آموزش و تکنولوژی به بهبود فرآوری و بسته بندی باکیفیت تر توجه جدی تر داشته باشند.

وی با بیان اینکه این فرصتی مناسب برای بهره مندی اقتصادی و اشتغال است ، تصریح کرد: می توان علاوه بر بازار داخلی در افزایش سهم بازارهای بین المللی موفق تر باشند و میزان ارزآوری صادرات چای که در سال گذشته ۲۰ میلیون دلار بود افزایش دهند.

همچنین در این مراسم از فعالان این عرصه قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.