قزوین_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: فشار خون بیش از ۸۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان برابر با ۵۲۹ هزار نفر در این طرح اندازه گیری شد که از این تعداد ۱۴۲ هزار نفر به ایستگاه های برپا شده بود مراجعه کردند.

فشار خون بیش از ۸۳ درصد جمعیت قزوین کنترل شده است

به گزارش  قدس آنلاین، حمید رضا نجاری روز یکشنبه در نشست خبری که در خصوص ارائه گزارش بسیج ملی کنترل فشار خون در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در حوزه سلامت در سیستم سلامت، بیماری های غیر واگیر است؛ یک روزی بیماری های واگیر مشکل اصلی کشور بود و با همتی که در نظام سلامت صورت گرفت بحث بیماری های واگیر تا حدود قابل توجهی کنترل شد.

وی بیماری های غیرواگیر را یکی از مشکلات جدی جامعه عنوان کرد و افزود: ابتلا به این بیماری عوامل مختلفی را شامل می شود که فشار خون از علل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر است و برخی افراد مبتلا به این مشکل به دلیل عدم اطلاع، حساس نبودن به این موضوع و عدم آگاهی از عوارض آن به پزشک مراجعه نمی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در سراسر کشور و در استان قزوین ادامه داد: این طرح مبارک در ماه های اخیر با هدف اینکه وضعیت فشار خون در جمعیت بالای ۳۰ سال غربالگری شود در سراسر کشور کلید خورد و عنوان شده بود که ۲۰ میلیون نفر در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون غربالگری شوند و پیش بینی می شد که از این میزان ۲ میلیون نفر مبتلا به فشار خون باشند و یک میلیون هم مورد درمان قرار گیرند.

نجاری بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در استان و کشور اقداماتی صورت گرفت و بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در کشور یا ۲۸ میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی با اشاره به آمار اندازه گیری فشار خون در استان قزوین ادامه داد: فشار خون بیش از ۸۳ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان برابر با ۵۲۹ هزار نفر در این طرح اندازه گیری شد که از این تعداد ۱۴۲ هزار نفر به ایستگاه های برپا شده بود مراجعه کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه در راستای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون ایستگاه هایی در سطح شهر مستقر شده بود، افزود: در این استان، ۱۸۰ ایستگاه در نقاط مختلف از جمله مساجد، اماکن عمومی، مدارس و بیمارستان ها با فعالیت ۸۸۲ نفر به طور مستقیم مستقر بود.

نجاری در خصوص آخرین آمار مبتلایان به فشار خون اضافه کرد: تاکنون در کشور نزدیک ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون بالا هستند که این آمار برگرفته از غربالگری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون ادامه دارد و افراد شناسایی شدند، اظهار داشت: اجرای طرح یک فعالیت جمعی و مشارکت همگانی بوده است چراکه مردم هم پای کار آمدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد:این طرح اهداف مختلفی را داشته است که حساس شدن مردم نسبت به این موضوع مهم بود و در حال حاضر باید افراد مبتلا به فشار خون بالا پیگیری کرده و از عوارض احتمالی این مشکل پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.