مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: مددجویان کمیته امداد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ از محل کارکرد طرح‌های اشتغال این نهاد درآمد کسب کردند.

اهدای جهیزیه به ۶۵۴ نوعروس زیر پوشش در دهه کرامت

حبیب‌الله آسوده در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: یکی از اولویت‌های ما توانمندسازی اقتصادی در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای مددجویان است که در این راستا ۴۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهبری شغلی خانواده‌ها به منظور اشتغال‌زایی و خودکفایی هزینه کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۱۶ هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد خراسان رضوی هستند که با توانمندسازی همراه با ایجاد فرصت‌های شغلی و... کرامت و حرمت این خانواده‌ها حفظ شده است.

مدیرکل کمیته امداد در پاسخ به این پرسش که این نهاد در زمینه تحصیل و مدارج علمی مددجویان چه فعالیتی دارد، اظهار کرد: اکنون نزدیک به ۴۰۰۰ دانشجو زیرپوشش داریم که در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند و بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز که از شهریه و خدمات تحصیلی برخوردار می‌شوند.

وی تأکید کرد: با پای کار آوردن کارآفرینان و ایجاد فرصت‌های شغلی نه تنها به مددجویان بلکه به رونق تولید کشور نیز کمک بزرگی خواهد شد.

آسوده با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد استان در دهه کرامت اضافه کرد: این نهاد در دهه کرامت ۸۰۰۰ خدمت را در سرفصل‌های مختلف شامل اهدای جهیزیه، افتتاح یا کلنگ‌زنی مسکن، اجرای طرح‌های اشتغال، توزیع سبد کالا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی، اردویی و... ارائه داده که بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران هزینه داشته است.

وی با تشریح فعالیت‌های دهه کرامت، آغاز زندگی مشترک زوج‌های تحت حمایت را در این هفته یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها دانست و ادامه داد: در دهه کرامت به ۶۵۴ نوعروس زیرپوشش جهیزیه و یا کمک هزینه ازدواج اهدا شده که از محل اعتبار کمک‌های مردمی و منابع داخلی کمیته امداد به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان بوده است. آسوده، مسکن و اشتغال را که یکی از نیازهای اصلی خانواده به شمار می‌رود دومین برنامه حمایتی این نهاد در خراسان رضوی برشمرد و تصریح کرد: ۱۰۲ واحد مسکن شهری و روستایی با اعتباری بیش از ۳ میلیارد تومان و ۲۳۷ طرح اشتغال با بیش از ۶ میلیارد تومان همزمان در دهه کرامت به مرحله اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: به مناسبت این ایام فرخنده بیش از ۶۵۰۰ سبد کالا با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و۴۳۰ میلیون تومان توزیع شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.