علمای اهل‌سنت کرمانشاه در مورد سیره و منش امام رضا (ع) و جایگاه والای ایشان در بین جامعه اهل‌سنت و نقش ایشان در وحدت بین جوامع اسلامی گفتند.

ماموستا محمدی خطاب به خدام رضوی: سلام مردم اهل تسنن را به امام رضا(ع) برسانید
به گزارش قدس آنلاین ، افتخار ما ایرانی‌ها دو نور مقدس حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) هستند و خدام رضوی طلائیه‌داران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستند که چندین سال در قالب کاروان زیارتی به استان کرمانشاه سفر می‌کنند.

عشق به امام رضا(ع) حد و مرز ندارد و  اینجا در دیار عاشقان اهل‌بیت (ع) عشق اهل‌بیت (ع) در دل‌های اهل‌سنت و تشیع موج می‌زند، آرامش عجیبی برای دیدن پرچم آقا حکم فرماست همه برای استقبال از کاروان حامل پرچم سبز رنگ رضوی جمع شدند و عشق به امام رضا(ع) که فرزند پیامبر است؛ شیعه و اهل سنت نمی‌شناسد.

الگوگیری از سیره رضوی اهمیت بالایی در وحدت بین اهل سنت و تشیع دارد

امام جمعه ازگله با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی رضوی اظهار کرد: باید از ظرفیت دهه کرامت برای ترویج فضیلت‌های امام رضا (ع) و سبک زندگی رضوی و الگوگیری از این سیره برای تقویت وحدت شیعه و اهل‌سنت استفاده کرد.

 ماموستا محمد براتی با بیان اینکه محبت اهل‌بیت (ع) از جمله الگوگیری از سیره رضوی محور وحدت شیعه و سنی در استان کرمانشاه است گفت: تمامی مسلمانان  به امام رضا (ع) اعتقاد ویژه‌ای دارند زیرا ایشان از اهل‌بیت پیامبر (ص) هستند  و اهل‌بیت (ع) در تفکر اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام جمعه ازگله افزود: بنابر اعتقاد اهل‌سنت امام رضا (ع) وجودی پاک و معتقد است و وجود مبارک امام رضا (ع) در ایران اسلامی مایه وحدت و آرامش است و در بین اقوام و مذاهب از جمله اهل‌سنت و شیعه یک محور اساسی است.

وی بیان کرد: مردم ایران اسلامی و حتی جهان اسلام حول محور ائمه اطهار و خاندان پاک و مقدس اهل‌بیت (ع) و پیامبر (ص) حرکت می‌کنند و وجود مبارک امام رضا (ع) مانند سایر ائمه و امام حسین (ع)  و خاندان پاک رسول خدا (ص) مایه افتخار و عزت برای ایران اسلامی و جهان اسلام است.

براتی با اشاره به حضور کاروان زیر سایه خورشید منتسب به خدام امام رضا (ع) عنوان کرد: حضور این کاروان در اقصی نقاط کشور مایه خیر  و برکت است و به خصوص امیدواریم کاروان زیر سایه خورشید در مناطق محروم و زلزله‌زده استان کرمانشاه منشأ خیر و برکت فراوان شود زیرا همیشه خاندان پیامبر  مایه عزت و افتخار برای مردم بوده و هست و مسئولان استانی و کشوری نیز به وجود مبارک این کاروان توجه بیشتر به مناطق محروم استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد نزاع و اختلاف بین جوامع اسلامی، استراتژی کهن دنیای استکبار است اظهار کرد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد ایجاد اختلاف و نزاع بین مسلمانان بوده‌اند و عمل کردن به فرمایشات واجب مقام معظم رهبری چشم اختلاف‌افکنی دشمن را کور می‌کند.

 براتی با اشاره به اینکه تقویت وحدت و حفظ آن موجب سربلندی و پیروزی امت اسلامی و مسلمانان و مأیوسی و ناامید شدن دشمنان می‌شود عنوان کرد: اهل تسنن و تشیع با هم اتحاد داشته باشند و روابط خود را محکم‌تر کنند.

خادمان فرهنگ رضوی در اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) تقدیر شدند

تمایل جوانان اهل‌ سنت به خادمی حضرت رضا(ع)

ماموستا عبدالله غفوری با بیان اینکه امام رضا(ع) متعلق به همه مسلمانان و تمام عالم بشریت است، اظهار داشت: همانطور که شیعیان به اهل بیت (ع) ارادت دارند اهل‌تسنن هم به آنها ارادت دارند و ما در نمازهایمان همواره از اهل بیت پیامبر اسلام(ص) یاد می‌کنیم.

امام جمعه روانسر گفت: امام رضا(ع) جایگاه ویژه‌ای در بین اهل‌تسنن دارد و همه ما ایرانیان به ایشان ارادت ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی باید با تکیه بر مشترکات خود در مقابل دشمن مشترک بایستند زیرا وحدت تنها راه خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان جهان اسلام است عنوان کرد: یکی از موضوعات مشترک بین شیعه و اهل سنت، اهل بیت(ع) هستند که مورد احترام همه امت اسلام بوده و در کتب مختلف تمام مذاهب به رفتارهای آنها تأسی جسته شده است.

غفوری افزود: اهل تسنن همواره برای کسب فیض از حرم مطهر رضوی به مشهد سفر کرده و در دهه کرامت نیز اهل سنت به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و از فضای معنوی این حرم استفاده می‌کنند و در آن نماز می‌گذارند.

وی با اشاره به وجود بقعه متبرکه عبیدالله بن موسی(ع) یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا (ع) در اورامانات اظهار کرد: این امامزاده عظیم‌الشأن دارای فضایل و مناقب بسیاری بوده و دارای جایگاهی ویژه‌ای در بین مردم اورامانات، کردستان ایران و کردستان عراق است.

امام جمعه روانسر با بیان اینکه دهه کرامت در بین مسلمانان از جمله اهل‌تسنن ارزش ویژه‌ای دارد گفت: سیره امام رضا (ع) در خنثی کردن توطئه دشمنان در شرایط کنونی نقش به سزایی دارد و تأسی به این امام همام توطئه دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

وی با اشاره به ورود پربرکت کاروان زیرسایه خورشید به استان کرمانشاه عنوان کرد: برخی از جوانان اهل‌سنت با مراجعه به دفتر نمایندگی آستان قدس خواستار خادمی حضرت رضا(ع) هستند و با شوق از این خدام رضوی استقبال می‌کنند.

غفوری گفت: حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید در مناطق اهل‌سنت عرصه نمایش وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان کرمانشاه است.

 اهل‌سنت از دستورات امام رضا(ع)؛ پیشوای مسلمانان پیروی می‌کنند

امام جمعه موقت روانسر با تبریک سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به تمام مسلمانان ایران اسلامی و مردم استان اظهار کرد: از آنجایی‌ که امام رضا (ع) انسانی متواضع و از فضائل اخلاقی بسیاری برخوردار بود، اهل‌سنت نیز با الگو قرار دادن ایشان، از دستورات این پیشوای مسلمین پیروی می‌کنند.

ماموستا یحیی شهبازی با بیان اینکه تمامی اهل‌بیت (ع) برای برپایی نظام اسلامی و تحکیم وحدت بین جوامع اسلامی اعم از شیعه و سنی به مبارزه با حکام ستمگر پرداختند و در راه دفاع از حق و به برای برپایی وحدت به شهادت رسیدند بیان کرد: شخصیت این امام بزرگوار تنها متعلق به شیعه نیست، بلکه مربوط به کل جهان اسلام و بشریت است.

وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) به‌دنبال تبلیغات دینی و مبارزه در راه حق بود گفت: امام رضا (ع) یکی از عالمان بزرگ دینی است و اهل‌سنت ارادت خاصی به این امام همام دارند.

امام جمعه موقت روانسر افزود: مسلمانان جامعه اسلامی باید با الگو قرار دادن شخصیت این امام همام، اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده تا دشمنان اسلام را شکست بدهند و امام رضا (ع) محور «وحدت و اتحاد» مسلمانان بودند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون کاروان زیر سایه خورشید با استقبال خوب زائران اهل‌سنت روبه‌رو بوده و آن را توفیقی بزرگ می‌دانستند و تمایل داشتند تا  به محضر حضرت رضا(ع) مشرف شوند.

ماموستا شهبازی با اشاره به نقش مؤثر کاروان خدام رضوی در افزایش وحدت و همگرایی شیعه و اهل سنّت مناطق مختلف استان کرمانشاه عنوان کرد:  وحدت شیعه و سنی خاری در چشم دشمن است زیرا برادران شیعه و سنی سال‌ها در این استان و سراسر کشور بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و این وحدت آن‌ها خاری به چشم دشمنان اسلام و انقلاب است.

وحدت شیعه و سنی در سایه سار بیرق متبرک امام رضا(ع)

 امام جمعه اهل‌سنت کرمانشاه اظهار کرد: مردم اهل تسنن نسبت به امام رضا(ع) ارادت دارند و هرساله با حضور در حرم مطهر امام رئوف عشق و ارادت خود را به اهل بیت ابراز می‌کنند. 

ماموستا محمد محمدی گفت: مردم اهل تسنن و تشیع از دیرباز با هم وحدت داشتند و در کنار یکدیگر با صفا و همدلی زندگی کردند و هیچگاه دشمنان نتوانستند در این وحدت خللی ایجاد کنند. 

وی با بیان اینکه اهل تسنن همیشه پیرو و مقلد امام خامنه‌ای هستند افزود: از شما کاروان خدام رضوی درخواست دارم سلام مردم ولایت‌مدار اهل‌تسنن را به امام رضا برسانند.

حضور کاروان زیر سایه خورشید به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان کمک می‌کند

امام جمعه جوانرود نیز با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع)  گفت: دشمنان همواره با انواع توطئه و تفرقه درصدد تقرقه میان مسلمانان هستند و انجام کارهای فرهنگی از قبیل حضور کاروان زیر سایه خورشید به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان کمک می‌کند.

ماموستا احمد فخری افزود: دشمن از هر فرصتی در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه استفاده می‌کند و به همین دلیل مردم باید در مقابل این توطئه‌ها هوشیار باشند.

وی  بر ترویج آموزه‌های دینی به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم جامعه اسلامی تأکید کرد و اظهار کرد: وقتی که آموزه‌های دینی در یک جامعه رواج داشته باشد جامعه به سمت و سوی سلامت و سعادت پیش می‌رود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.