مازندران- مدیرکل تامین اجتماعی مازندران از بدهی ۵۰ هزار کارفرمای مازندرانی به تامین اجتماعی از طرفی افزایش تعداد مقرری بگیران در این استان خبر داد.

 ۵۰ هزار کارفرمای مازندرانی به تامین اجتماعی بدهکارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدعلی اصغر محمودی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه روند تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری افزایش داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار و ۷۲۶ نفر در مازندران بیمه بیکاری دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مصارف در مازندران از منابع پیشی گرفته است، افزود: بودجه پیش بینی شده برای امسال ۳۳۰۰ میلیارد تومان بوده درحالیکه میزان مصارف در سالجاری ۳۸۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه کارفرمایان مازندرانی ۶۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند، شهرداری ساری را با ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی، بزرگترین بدهکار این بخش خواند و گفت: نساجی مازندران با ۶۰ میلیارد تومان، صنایع چوب و کاغذ مازندران با ۲۰ میلیارد تومان و نکاچوب با ۱۵ میلیارد تومان بدهکاران بزرگ تامین اجتماعی در مازندران هستند.

شهرداری بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی

محمودی با اشاره به اینکه در مواقعی که دو دستگاه اجرایی اختلاف دارند، استانداری باید میانجیگری و حل و فصل کند، اضافه کرد: در زمینه بدهکاری شهرداری ساری مقرر شد نشستی در تهران برگزار تا به تفاهم برسیم و اگر منتج به نتیجه نشد، از طریق مجاری قضایی پیگیر وصول مطالبات مان هستیم.

وی با بیان اینکه دستگاه های دولتی ۶۳ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند، یادآور شد: ۱۱۰ هزار کارفرما در مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که از این میان، ۵۰ هزار کارفرما به سازمان بدهکارند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه از نظر تعداد کارفرمای تحت پوشش در رتبه چهارم کشور قرار داریم، گفت: طبق قانون، کارفرما مکلف است هرماه حق بیمه کارگران را به همراه لیست به تامین اجتماعی ارائه دهد و حتی اگر کارفرمایی به تعهداتش عمل نکرد، نمی گذاریم بیمه شدگان سرگردان شوند.

بخشودگی جرایم تا ۱۳ شهریور

محمودی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: قانون بخشودگی جرایم از ۱۳ خردادماه ابلاغ و کارفرمایان تا ۱۳ شهریور مهلت دارند نسبت به تقسیط بدهی شان اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با ازدحام ارباب رجوع در کارگزاری های استان خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی کارگزاری ها سرعت بخشیدن و تسهیل در کاربوده و در این راستا تعداد کارگزاری ها از ۵ مورد به ۱۶ کارگزاری افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران یکی از علل ازدحام در کارگزاری ها را اجرای طرح ملی ارائه خدمات در درب کارگاه ها و منازل عنوان کرد و گفت: از سویی دیگر، برخی کارفرمایان دریافت لیست حق بیمه را به روزهای پایانی ماه موکول می کنند که سبب شلوغی کارگزاری ها می شود.

محمودی با اعلام اینکه ۶۴۸ هزار بیمه شده اصلی و ۱۴۱ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در مازندران تحت پوشش هستند، افزود: هر بیمارستانی که به تامین اجتماعی بدهکار است می تواند مطالباتش از مدیریت درمان را با بدهی هایش تواتر کند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.