مازندران- مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران گفت: رابطه پولی بیمار و پزشک باید قطع شود.

رابطه پولی بیمار و پزشک باید قطع شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر محمد خورشیدی ظهر یکشنبه در بیمارستان حکمت ساری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت بدنبال قطع رابطه پولی پزشک و بیمار هستیم، اظهار کرد: طرح نظام سلامت الکترونیک در دست اجراست و بدین منظور ۴۰ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وی از آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک در مراکز درمان مستقیم تامین اجتماعی خبر داد و افزود: تاکنون ۲ هزار نسخه الکترونیک توسط پزشکان نوشته شده و مردم از طریق داروخانه ها، داروی موردنظر را دریافت کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بیمه شدگان می توانند با ارائه کدملی و بدون دفترجه بیمه، خدمات دریافت کنند، یادآور شد: ۳۹ هزار نفر در بیمارستان های تامین اجتماعی سطح استان بستری شدند که اغلب منجر به جراحی شد.

خورشیدی با اعلام اینکه ۱۰ درصد از تخت های بیمارستانی استان متعلق به تامین اجتماعی است، گفت: در سال گذشته ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی صورت گرفته است.

قطع همکاری یک بیمارستان خصوصی

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با علل عدم پذیرش بیماران تامین اجتماعی از سوی برخی بیمارستان های خصوصی با اشاره به اینکه ۳۸ بیمارستان خصوصی و دولتی طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، افزود: از این میان ۲ بیمارستان قطع همکاری کرده بودند که در حال حاضر لغو قرارداد تنها یک بیمارستان ادامه دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران اضافه کرد: این قطع همکاری مربوط به مطالبات این بیمارستان خصوصی از تامین اجتماعی نیست و آماده مذاکره برای برقراری ارتباط درمانی هستیم.

خورشیدی با بیان اینکه همه بیمارستان های خصوصی کشور از تامین اجتماعی مطالبه دارند، یادآور شد: با توجه به اینکه میزان مطالبات این بیمارستان از بیمارستان های دیگر کمتر است، اقدام به لغو قرارداد کردند.

وی از بیمه شدگان خواست اسناد مربوط به این بیمارستان را به مراکز اسناد پزشکی تحویل و مطالبات شان را دریافت کنند.

مراجعه ۳۷۰ بیمار از استان های دیگر

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از حضور بیمارانی از سراسر کشور در بیمارستان حضت ولیعصر (عج) قائم شهر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۷۰ بیمار خارج از استان برای آنژیوپلاست مغز به این بیمارستان مراجعه کردند و اکثریت شان می بایست به خارج از کشور اعزام و حداقل ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می کردند.

خورشیدی تامین تجهیزات درمانی را دشوار دانست و خاطرنشان کرد: لوازم و تجهیزات موردنظر خریداری شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ بیمارستانی در استان سی تی آنژیو ندارد، افزود: مجوز راه اندازی این روش درمانی را دریافت و بسترهای لازم آماده است اما با مشکلات اعتباری مواجه شدیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه طی روزهای گذشته ۱۶۸ میلیارد تومان از مطالبات ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرداخت شد، افزود: میزان مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی مازندران از تامین اجتماعی به نصف رسیده است.

خورشیدی میزان بدهی به بیمارستان های خصوصی را ۴۵ میلیارد تومان اعلام و از رایزنی برای پرداخت این معوقات خبر داد.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۱۳ و نیم میلیارد تومان برای هتلینگ بیمارستان ها هزینه کردیم، گفت: زمین برای انتقال درمانگاه بیمارستان های ساری و نکا خریداری شد.

خورشیدی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم ۵ هزارمترمربع به زیربنای بیمارستان حکمت ساری اضافه تا از لیست بیمارستان های مقیاس کوچک خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.