عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: معاونت های سیاسی و عمرانی استانداری خراسان رضوی مساله ترافیک طرقبه شاندیز به مشهد را دنبال می کنند.

حل مشکل ترافیک مشهد به طرقبه شاندیز نیازمند ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار است

محمد هادی مهدی نیا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: مشکل اساسی در مساله ترافیک جاده طرقبه شاندیز به مشهد در روزهای تعطیل و آخر هفته،  مربوط به اختلاف نظر بین دو وزارتخانه کشور و راه و شهرسازی می باشد.

وی تصریح کرد: از لحاظ تقسیمات کشوری بخش هایی از این محدوده حتی تا نزدیکی منطقه الهیه در منطقه  ۱۲شهر مشهد متعلق به طرقبه شاندیز است اما از لحاظ راه و شهرسازی خط حریم مشهد تا جاده شاندیز به سمت راست می باشد که تداخل بین این دو باعث شده است بیش از ۱۲سال  هر نوع فعالیت در این منطقه از جمله حل مشکل ترافیکی این منطقه و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده معطل باشد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیری که بین شورای اسلامی شهر مشهد و شورای اسلامی دو شهرطرقبه و شاندیز  برگزار شد،  کارگروهی شش نفره متشکل از رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی ، رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل و همچنین رئیس کمیسیون سرمایه گذاری  شورای اسلامی شهر مشهد با رئیس شورای اسلامی شهر طرقبه، رئیس شورای اسلامی شهر شاندیز و رئیس شورای شهرستان طرقبه شاندیز ایجاد شود و این کارگروه پیشنهادات اجرایی را در قالب جلساتی با نهادهای مرتبط با این موضوع از جمله استانداری خراسان رضوی  ، اداره راه و شهرسازی استان  و نمایندگان مجلس دو شهرستان مطرح کنند  تا در این موضوع یک وفاق شکل بگیرد.

مهدی نیا افزود: مواردی نظیر بازگشایی انتهای بلوار مهدیه به جاده شاندیزو  حل و فصل اختلاف بین دو وزارتخانه با توجه به اینکه آزاد راه مشهد -چناران نیز تعیین تکلیف شده است از جمله مواردی است که این کارگروه آنها را دنبال می کند.     

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر یک مسئول طی سال های گذشته به صورت نگاه از بالا و چکشی به این موضوع ورود پیدا می کرد این مساله این قدر به درازا نمی کشید و تاکنون حل و فصل شده بود. از طرفی اگرچه فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز ادعا دارد که مسیرفرمانیه در این محدوده باز است و مردم می توانند از آن استفاده کنند اما مشکلی که در این مسیر فرمانیه وجود دارد کم بودن عرض آن است و باید از ۱۲ متری به ۴۵ متری تغییر پیدا کند که برای تحصیل حریم ان حداقل ۲۵۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مهدی نیا ادامه داد: اگر این محدوده در منطقه طرقبه شاندیز است چرا مشهد این هزینه را انجام دهد مگر اینکه قانون تعیین تکلیف کند و این محدوده را متعلق به مشهد معرفی کند ، از طرفی شهرستان  طرقبه شاندیز نیزکه حداکثر اعتبارات آن در حدود ۷۰میلیارد تومان است توانایی انجام این پروژه با این اعتبار را به هیچ وجه ندارد و در مقابل چون ادعا دارد طبق تقسیمات کشوری بخشی از آن متعلق به این شهرستان است اجازه واگذاری و اجرای این پروژه در این منطقه را نمی دهد.

وی در پاسخ به این موضوع که مسئولان طرقبه شاندیز ادعا دارند توانایی اجرای این پروژه را دارند و مسئولان مشهد این اجازه را نمی دهند، اظهار داشت: آنها اگر توانایی اجرای این پروژه را دارند بعد از تعیین تکلیف قانونی این محدوده ، آن را اجرا کنند.

مهدی نیا با بیان اینکه معاونت های سیاسی و عمرانی استانداری خراسان رضوی این موضوع را دنبال می کنند، ابرازداشت: از طرفی در جلسه بین شورای دو شهرستان ادبیات دو طرف نسبت به سال های گذشته که بسیار تند بود تغییر کرده و عزم جدی برای حل این مساله به صورت قانونی  شکل گرفته است.

وی افزود: در مقابل  مدیریت شهری مشهد برای حل مشکل ترافیکی در محدوده پل پرتوی معطل این موضوع نمانده است و پروژه پل نمایشگاه که در حدود ۳۰۰میلیارد تومان برآورد اجرای آن می باشد  را از یک ماه اینده با تعیین پیمانکار آغاز خواهد کرد و حتی آماده هست ۵کیلومتر اول آزاد راه مشهد -چناران را نیز اجرا کند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: برای حل مشکل ترافیک در محدود طرقبه شاندیز به مشهد راهکارهای دیگری نیز در حال بررسی می باشد که از جمله انها می توان به آزاد راه مشهد -چناران ، اتصال مشهد به شاندیز از طریق کال صفی آباد و همچنین جاده حسن اباد اشاره کرد. همچنین مسیرهای اتصال طرقبه به مشهد نیز در حال بررسی است که گزینه هایی از جمله اتصال انتهای بلوار نماز به انتهای ویلاشهر است که با این موضوع محیط زیست با ادعای تبعات بسیار زیاد برای ارتفاعات مخالفت کرده است، گزینه دیگری نیز با اتصال محدوده شهید برونسی به محدوده ای از پل پرتوی است که مشاور در حال امکان سنجی ان می باشد. همچنین چند سطحی کردن پل پرتوی با پیش بینی اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان نیز در حال بررسی است.       

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.