حماسه‌ساز ملبورن گفت: مایه افتخار است که بچه محل امام رضا(ع)هستم و روز بازی ایران و استرالیا از پدرم خواستم برای دعا و توسل به حرم امام رضا (ع) مشرف شود.

خاطره امام رضایی خداداد عزیزی از پیروزی تاریخی ایران مقابل استرالیا

به گزارش قدس آنلاین ، تعلق خاطر به امام رئوف در بین تمام ایرانی‌ها وجود دارد، اما به قول خداداد عزیزی شاید این حس در بین مردم مشهد خاص‌تر باشد، آن هم به این دلیل که خودشان را بچه محله امام رضا (ع) می‌دانند.

خداداد عزیزی افتخارات زیادی در عرصه ملی و باشگاهی دارد، اما بدون شک همیشه با گل به استرالیا که سبب صعود دراماتیک ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شد، در ذهن مردم این سرزمین جاودان شده باشد.

خداداد عزیزی  اظهار کرد: علاقه به ساحت مقدس امام رضا(ع) در بین تمام مسلمانان جهان وجود دارد و این موضوع خاص شیعیان و مشهدی‌ها نیست، اما ما مشهدی‌ها شاید به این دلیل که در جوار امام رضا(ع)هستیم، بیشتر به ایشان ارادت داریم، البته این ارادت و علاقه در بین تمام مسلمانان وجود دارد، اما خوب حس مجاورت برای مشهدی‌ها محسوس‌تر است.

این پیشکسوت فوتبال ایران افزود: من خودم بچه جنوب شهر هستم  و شاید در طول شبانه‌روز بارها از خیابان‌هایی عبور می‌کردم که گنبد و گلدسته حرم مطهر از آنجا دیده می‌شد، هر موقع که چشمم به گنبد می‌افتاد، براساس یک‌ رسم معمول مردم مشهد به امام رضا(ع) سلام می‌دادم، شاید این سلام دادن واجب نباشد، اما این حس خاص و زیبا به دلیل بچه محل بودن با امام رضا(ع) در بین مردم مشهد وجود دارد.

وی در خصوص اهمیت برگزاری مراسم میلاد امام رضا (ع) گفت: چندسالی است که تولد امام رضا(ع) با شکوه بیشتری برگزار می‌شود، مردم مشهد به نوعی در این ایام نقش ویژه‌تری دارند و خود را خادم الرضا می‌دانند، امیدوارم این خدمت‌رسانی به زائران پر رنگ‌تر باشد، به نظر من نباید فقط زمان شهادت امام رضا (ع) مراسم با شکوه برگزار شود و باید این شکوه و عظمت نیز در زمان ولادت ایشان هم باشد.

عزیزی ادامه داد: زمانی که در ابومسلم بازی می‌کردم، بیشتر شعار یا امام رضا (ع) روی پیراهن ما حک شده بود و بازیکنان و هواداران از ایشان مدد می‌گرفتیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص توسل به امام رضا (ع)در روز بازی ایران و استرالیا گفت: من بعد از اینکه برای دیدار تیم ملی مقابل استرالیا از آلمان به استرالیا سفر کردم، تلفن همراه بین المللی بود و می‌شد از استرالیا با ایران در تماس باشم، روز بازی ایران و استرالیا از پدرم خواستم برای دعا و توسل به حرم امام رضا (ع) مشرف شود و بعد از آن به مزار مادرم برود و برای موفقیت تیم ملی و من دعا کند.

این شاید بهترین خاطره من از توسل به امام رضا (ع) بود.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.