زنجان- با حضور معاون امور معادن وزارت صنعت ومعدن وتجارت از ۲۳ صنعتگر و معدنکار برتر استان زنجان تجلیل شد.

صنعتگران برتر زنجان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: مراسم تجلیل از صنعتگران، معدنکاران واصناف برتر  استان زنجان بعد از ظهریک شنبه درمحل دانشگاه علمی و کاربردی و با حضور معاون وزیر صنعت ومعدن وتجارت برگزار شد.

 جعفر سرقینی، معاون امور معادن وزارت  صنعت ومعدن وتجارت در این آیین  بابیان اینکه درحال حاضرکشور در شرایط سخت تحریمی قرار دارد،گفت: مقاومت و نگاه به درون و توانمندی داخلی  تنهاراه حل برون رفت از این شرایط است.

سرقینی ادامه داد: ما پنجه در پنجه بزرگترین قدرت دنیا انداختیم و مردم ،بخش خصوصی و دولت در این مقاومت سهیم هستند.

وی خاطر نشان ساخت:خیال خام دشمن تعطیلی چرخهای اقتصاد کشور تا شهریور سال گذشته بود که خوشبختانه اقتصاد کشور امروز سرپاست.

فعفوری،رییس صنعت ومعدن استان هم  با بیان اینکه ۴۰ درصد تولید ناخالص کشور سهم صنعت ومعدن است گفت: متاسفانه ۴۰درصد تسهیلات به این بخش سوق داده نشده است.

وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی  ونیمه صنعتی و نگاه ویژه به معادن استان در سال رونق تولید از اولویت های ماست .

وی افزود: ۲۹ واحد تولیدی پارسال و ۹ واحد تولیدی  امسال به چرخ تولیدی بازگشتند.

نباتچیان رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان در مراسم تجلیل از صنعتگران  و معدنکار ان و اصناف منتخب استان زنجان افزود: مهم ترین ، مشکل بخش صنعتی سرمایه درگردش است که بهره های بالای بانکی به ضرر صنعتگران تمام می شود .

نباتچیان  توجه به مصرف کالای ایرانی  که به دست کارگروطنی تولید می شود را راهکاری دانست که میتواند رونق تولید ورونق کسب وکار را به ارمغان بیاورد.

کشاورز، رییس خانه معدن استان در ادامه  یکی از راهکارهای نجات اقتصاد کشور رامعادن غنی بیان کرد وگفت:  دراستان تنها ۱۲ معدن اکتشافی  مجوز دریافت کرده و باید  دراین زمینه حمایتها بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: درحال حاضر دراستان ۱۳۵ معدن با ۳۳ ماده معدنی غنی فعال است وزنجان دراین زمینه ظرفیت های بالقوه ای دارد .

موسوی،رییس اتاق اصناف استان هم با بیان اینکه  اصناف همواره درهمه عرصه ها حضوری فعال دارند گفت:

 درحال حاضر ۶ میلیون نفر به صورت مستقیم وغیرمستقیم درصنف های مختلف کشور و۴۰ هزارنفر دراستان دراصناف فعال فعال هستند.

طغرانگار، رییس دانشگاه علمی کاربردی هم پیوند  صنعت ودانشگاه را اصل پشیرفت وتوسعه بیان کرد وگفت: مجهز شدن به سلاح دانش وپژوهش سودهی در صنعت را درقالب بهره وری به وجود می آورد.

 گفتنی است:در پایان مراسم از۲۳ صنعتگر و معدنکاربرتر  قدردانی شد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.