وزیر خارجه انگلیس دوشنبه به بروکسل سفر می‌کند تا با وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره راهکارهای موجود برای نجات توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کند.

نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل برای جلوگیری از سقوط برجام

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه برای دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا و گفت‌وگو با آنها درباره راهکارهایی برای جلوگیری از سقوط برجام و کاهش تنش‌ها با ایران به بروکسل سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، جرمی هانت روز دوشنبه در بروکسل در نشست وزرای خارجه اروپا شرکت می‌کند تا حمایت کشورهای اروپایی امضاکننده برجام را درباره ایران به دست آورد.

دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا پس از آن انجام می‌شود که جرمی هانت پیشنهاد رفع توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق را در ازای دریافت تضمین برای عدم اعزام این نفتکش به سوریه ارائه کرد.

اسکاتلند هرالد با اشاره به کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام و در سایه افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس نوشت کشورهای اروپایی می‌گویند که همچنان از برجا، که قرار بود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را در ازای محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران لغو کند، حمایت می‌کنند، اما در عمل مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه تهران را بسیار سخت یافته‌اند.

هانت در آستانه نشست وزرای خارجه در بروکسل گفت: «انگلیس به همراه فرانسه و آلمان همه تلاشش را برای حفظ توافق هسته‌ای به کار خواهد گرفت و به دنبال ترغیب ایران برای بازگشت به تعهداتش در برجام هستیم.»

وی در عین حال بر آزادی کشتیرانی در خلیج فارس تاکید کرد و گفت: «ما با شرکای خود برای تضمین حق کشتیرانی تجاری نیز تلاش می‌کنیم.»

فرانسه، انگلیس و آلمان شب گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک که دفتر ریاست جمهوری فرانسه آن را منتشر کرد برای چندمین بار بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند بدون آنکه در عمل گامی در این زمینه برداشته باشند.

این سه کشور اروپایی در این بیانیه از خطرات فروپاشی توافق هسته‌ای با ایران ابراز نگرانی کردند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه روز یکشنبه از ایران خواستند از تصمیمات اخیر خود درباره برجام چشم‌پوشی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.