طلال سلمان بنیانگذار روزنامه السفیر لبنان به وقایع و اوضاع این کشوردر جنگ ۳۳ روزه تابستان ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی و آرامش خاطر سید حسن نصرالله در جریان این جنگ پرداخت.

 معادلات جنگ جولای| روایت خبرنگار لبنانی از آرامش و صلابت نصرالله در روزهای جنگ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه السفیر بسته شد؛ اما طلال سلمان همچنان باقی مانده است. زمانی که نام روزنامه السفیر به میان می‌آید، در ابتدا نام بنیانگذار آن در ذهن ها تداعی می شود. سلمان همیشه در دفتر روزنامه خود در خیابان الحمرا با خاطراتش حضور دارد. او هرگز جنگ داخلی و حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به لبنان و نیز لحظه آزادسازی آن را فراموش نمی کند. اما تجاوزات دشمن در سال 2006 اتفاق خاصی در خاطره او بود.

طلال سلمان لبنان قبل از جنگ را یادآوری کرد که آزادسازی جنوب لبنان، اعتبار ملت لبنان از هردسته و گروهی بازگرداند. وی خاطرنشان کرد که در آن زمان، یک تجاوز نظامی از سوی رژیم صهیونیستی ضد لبنان پیش بینی می شد که در نهایت با بهانه اسارت دو نظامی صهیونیستی در عملیات خله ورده، این جنگ آغاز شد.

طلال، آغاز تجاوزات را یادآوری و تاکید کرد که السفیر همواره بخشی از مقاومت بوده است. وی ادامه داد که این روزنامه شریک و همراه مردم فلسطین و لبنان در همه پیروزی هایشان بوده است. بناینگذار روزنامه لبنانی السفیر یاد آور شد که جنگ 33 روزه در تابستان 2006 یک امتحان واقعی بود، زمانی که قلم تبدیل به اسلحه شد.

طلال در رابطه با اوضاع روزنامه در نخستین روزهای جنگ صحبت کرد. وی ادامه داد که در آن روزها همه کارمندان و مسئولان و روزنامه نگاران السفیر باهم متحد بودند و مانند یک فرد کار می کردند. سلمان اضافه کرد که السفیر مانند یک کندوی عسل شده و پر از احساس افتخار و عزت و حماس بود. وی همچنین می گوید که این دفتر روزنامه اخبار درگیری ها را در صفحات اول و تنها آن دسته از سخنرانی های سیاسی را که قابلیت بیان شدن داشتند در داخل روزنامه چاپ می کرد؛ چرا که در این شرایط ،ضربات گلوله مهم تر از هرگونه اظهار و تفسیر سیاسی بود.

طلال سلمان به تبعید اجباری اشاره کرد. وی همچنین درباره استقامت جنوب لبنان و استقبال ساکنان شمال و جبل و بیروت از آوارگان این منطقه صحبت کرد.

این روزنامه نگار لبنانی، هدف قرار گرفتن ناو جنگی را یادآوری کرد. طلال درباره لحظه ای توضیح داد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، از انهدام ناو جنگی ساعر5 رژیم صهیونیستی در مقابل سواحل لبنان خبر داده بود.

وی همچنین درباره احوال سید حسن نصرالله در روزهای جنگ صحبت کرد که همواره لبخند می زد و پر از صلابت و مقاومت بود.سلمان ادامه داد که مردم لبنان سید حسن نصرالله را به عنوان یک رهبر واقعی و یک سیاستمدار برای شکست دشمن می شناختند. در آن روزها سید نصرالله روحیه ملت را بالا می برد و در قالب یک قهرمان واقعی با صداقت و قدرت ایستادگی کرد و هرگز مخفی نشد.

سلمان همچنین در رابطه با اسلحه و غافلگیری های مقاومت صحبت کرد.وی اشاره کرد که دشمن از توانایی ها و فعالیت های مقاومت آگاه بود؛ اما توسعه توانایی های نظامی و سری مقاومت، آن را شوکه کرد. وی یادآور شد که مقاومت با ایمان به خدا و سرزمین خود موفق شد. طلال همچنین به تظاهرات مردم در خیابان الحمرا ضد رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

بنیان گذار روزنامه السفیر، زمان پایان جنگ و اعلام آتش بس و چگونگی بازگشت هزاران اتومبیل در یک لحظه به جنوب و منطقه ضاحیه را یادآوری کرد. وی خاطرنشان کرد که این صحنه، یک صحنه اسطوره ای و بزرگترین صحنه در تاریخ مقاومت بود. سلمان به لحظاتی اشاره کرد که مردم کاملا مطمئن شدند که معادله جنگ تغییر کرده است. طلال در ادامه توضیح داد که آوارگان لبنانی چگونه خبر پیروزی را به یکدیگر می دادند.

طلال سلمان در ادامه به دیدار خود با سید حسن نصرالله پس از پایان جنگ اشاره و اعلام کرد که در طی جنگ، روزنامه السفیر هم در کنار دیگر رسانه ها بود. وی همچنین اظهار کرد که یک گفتگوی هفت ساعته با سید نصرالله داشت و او طی این مدت بی وقفه صحبت کرد.وی همچنین اشاره کرد که دبیرکل حزب الله در روزی که روزنامه السفیر بسته شد بسیار ابراز تاسف و ناراحتی کرد.

طلال سلمان در پایان تاکید کرد که پس از این خاطرات، رویای آزادی فلسطین را دارد. وی اظهار داشت که هر عزت و پیروزی بدون صحنه آزادی فلسطین از دست اشغالگران ناقص است. روزنامه نگار لبنانی همچنین اعلام که اگر تا روز آزادسازی فلسطین زنده باشم، اول از همه خاک آن را خواهم بوسید و حتما مسجدالاقصی و کنیسه القیامه را زیارت خواهم کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.