نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح جدید مجلس برای حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام را تصویب کردند.

جزئیات طرح جدید مجلس برای حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام

قدس آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، ۲۴ تیر) پارلمان در جریان بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی ماده یک این طرح را تصویب کردند.

براساس ماده ۱ این طرح، اصطلاحات این قانون در معانی مشروح ذیل به کار می‌رود:

الف – طرح: طرح‌های ایجاد تأسیسات پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی با خوراک نفت خام و یا میعانات گازی با ضریب پیچیدگی بالاتر در بخش غیردولتی، همچنین بهینه‌سازی و ارتقای کمیت و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه‌های موجود به نحوی که ترکیب تولید فرآورده آنها به محصولات سبک‌تر تقطیر اختصاص یابد.

ب_ مجوز:‌ مجوز صادره مطابق با جزء ۴ بند «پ» ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که براساس طراحی و محاسبات فنی و اقتصادی طرح پیشنهادی و مشخصات فرآورده‌های تولیدی توسط وزارت نفت ارزیابی و صادر می‌شود و شامل مقدار خوراک و تنفس خوراک برآورد می‌شود.

پ – شرکت مجری طرح: شخصیت حقوقی مالک و دارای مجوز اجرای طرح است که صرفاً می‌تواند مجری یکی از طرح‌های موضوع این قانون باشد.

ت _ تنفس خوراک: اعطای خوراک بدون دریافت بهای آن از زمان شروع بهره‌برداری طرح‌های موضوع این قانون به تعداد روزی که ارزش آن معادل حجم سرمایه‌گذاری ارزش‌گذاری شده در مجوز صادره باشد و به عنوان تسهیلات به شرکت مجری طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.