۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 663528

البرز- نخستین شهردار فردیس پس از نزدیک به ۲ سال از مسئولیت خود استعفا کرد تا شورای شهری ها در اولین انتخاب خود با ناکامی وچالش روبرو شوند.

به گزارش قدس آنلاین، انتزاع فردیس از کرج و تشکیل شهرستانی مستقل مطالبه دیرینه ای بود که سرانجام محقق شد و در ادامه مدیریت شهری مستقلی را برای این شهر نیم میلیون نفری به ارمغان آورد.

با تشکیل شورای شهر خیلی زود انتخاب شهردار فردیس نیز کلید خورد و سرانجام از میان گزینه های مختلف منوچهر غفاری برای حضور در جایگاه نخستین شهردار این شهر رای اعتماد گرفت.

غفاری برای ایجاد ساختار مدیریت شهری فردیس کاری دشوار پیش رو داشت با این حال وعلیرغم همه محدودیت ها در کمتر از ۲ سال ساختار تشکیلاتی شهرداری فردیس را پایه گذاری کرد و هویتی مستقل برای آن ایجاد کرد.

اما از همان آغازین روزهای فعالیت وی در شهرداری فردیس اختلاف نظرها در موضوعات مختلف خود را نشان داد و اصطکاک وی با برخی اعضا که نشات گرفته از انتظارات و توقعات در برخی تصمیم سازی ها و انتخاب ها بود سبب شد انرژی و توان این شهردار با انگیزه مصروف به برخی حواشی و اتفاقات شود.

اختلاف نظرها در پاره ای از موارد به اندازه ای بود که مسئولان قضایی شهرستان را نیز به ماجرا کشاند و حتی کار به تهدید سلب عضویت و ممنوعیت موقت ورود یک عضو به صحن هم کشیده شد.

با همه این اوصاف منوچهر غفاری که در ماه های اخیر زمزمه های استعفایش از مسئولیت شهرداری فردیس به گوش می رسید دو روز پیش از این مسئولیت کناره گیری کرد تا شورای شهر فردیس به دومین آزمون خود برای انتخاب شهردار وارد شود.

غفاری در آخرین اظهار نظرش در خصوص دلایل استعفا در جمع خبرنگاران گفت: با گذشت زمان احساس کردم که تنش های بوجود آمده میان مدیران شهری به صلاح فردیس نبوده و به این نتیجه رسیدم که شاید با استعفایم همدلی بیشتری میان اعضای شورا بوجود آید.  

وی با بیان اینکه شهرداری فردیس دوران سخت خود را سپری کرده است گفت: اکنون در حالی با این سمت خداحافظی می کنم که شهر به یک ثبات و درآمد پایدار رسیده و مدیریت شهری از این به بعد می تواند پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشد.

غفاری با بیان اینکه گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد گفت: سعی کردم عضو مفیدی برای مدیریت شهری فریس باشم و با گذشت زمان نامی نیک از خود بر جای بگذارم که اعتقاد دارم با گذشت زمان از همه مسائل پرده برداری خواهد شد

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظرات تا حد زیادی شهر فردیس را از مسیر توسعه خارج کرد گفت: مدیریت شهری با فراز و نشیب های زیادی روبرو بود و اختلاف نظر میان مدیران در بسیاری از مواقع بر طرح ها و فعالیت های کلان سایه انداخت و موجب عدم خروجی مناسب شد.

غفاری دیگر شهردار فردیس نیست و اعضای شورای شهر پس از قبول استعفای وی و انتصاب سرپرست موقت برای شهرداری حالا باید از بین گزینه های مختلف شهرداری جدید را انتخاب کنند.

شهرداری که بتواند علاوه بر اداره امور شهری بزرگ چون فردیس و حرکت در جهت کاهش مشکلات وکمبودهای فراوان آن پاسخگوی اعضای شورای شهر و انتظارات ریز ودرشت آنها باشد و در یک مسیر تعاملی فضایی را ایجاد کند که به استعفا وکناره گیری ختم نشود.

قطعا گزینه های تصدی پُست شهردار فردیس با رصد آنچه در طی دو سال اخیر بر مدیریت شهری گذشته خود را کاندیدای این مسئولیت می کنند و شاید همین فضا وشرایط بیم حضور در این مسئولیت را در نزد برخی نیروهای توانمند دوچندان کند که می تواند یک چالش جدی برای آینده شهر فردیس باشد.

فردیس دیگر شهرداری به نام غفاری ندارد و شورای شهر پس از گذر از دو سال پرحاشیه بار دیگر باید وارد فرایند انتخاب شهردار شود.

امید می رود نمایندگان مردم در پارلمان شهری با مبنا قراردادن مصلحت شهر انتخابی اصلح داشته باشند و پس از رای اعتماد به شهردار جدید همراه و پشتیبان وی در اداره امور شهر باشند تا شهروندان فردیسی نیز شاهد مخابره خبرهای خوب از مدیریت شهری نوپای شهرشان باشند وکمتر از حاشیه های ریز ودرشت و جدال های سیاسی بشنوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.