قزوین_ رئیس مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینا قزوین گفت: از زمان تأسیس بخش جراحی قلب باز این مرکز تا پایان خرداد ۱۳۹۸، بالغ بر پنج هزار جراحی موفق قلب و عروق، در آن انجام شده است.

 ۵۰۰۰ جراحی قلب و عروق در مرکز درمانی بوعلی سینا قزوین انجام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، سید سعید فرزام، رئیس مرکز آموزشی و درمانی بوعلی سینا قزوین گفت: از زمان تأسیس بخش جراحی قلب باز این مرکز تا پایان خرداد ۱۳۹۸ ، بالغ بر پنج هزار جراحی موفق قلب و عروق، در آن انجام شده است.

فرزام اظهار کرد: در این مرکز، جراحی های قلب و عروق، شامل بیماری های عروق کرونر، بیمـــــاری های  دریچه ای قلب، بیمــــاری های مادرزادی قلب در اطفال بالای هفت سال و همچنین جراحی مجدد (مرتبه سوم) عروق کرونر انجام می شود. وی افزود: این نوع جراحی ها، موجب شده، بیشتر جراحی های قلب و عروقِ استان، در این مرکز انجام شود و در موارد معدودی، بیمار به تهران اعزام شود.

فرزام، با بیان اینکه هزینه جراحی های قلب در این مرکز، بر اساس تعرفه دولتی است، تاکید کرد: با آمار دو تا سه درصدی مرگ و میر، آمار این بخش، کمتر از استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه بخش جراحی قلب باز این مرکز، روز ۱۶ تیر ۱۳۸۸ افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: این مرکز، دارای دو اتاق عمل برای جراحی قلب، هفت تخت آی سی یو  و ۱۸  تخت بستری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.