۲۰ سال پیش که به یاد فرزند مرحومش باشگاهی تأسیس کرد تا خانواده‌ها بچه‌هایشان را با آرامش خیال برای فراگیری فوتبال به این باشگاه بفرستند شاید این ایده در ذهن خودش هم جایی نداشت که روزی برسد در کنار «باشگاه عالی و حرفه‌ای بابک» هشت سالن ورزشی مجهز را همزمان برای بچه‌ها و دانش‌آموزان بسازد.

نیکوکاری که خود را وقف دانش آموزان کرده است

دلیل این همه همراهی و دوراندیشی مهندس مهدی مروج تربتی شاید در این باشد که بخوبی واقف است که آینده را همین بچه‌های امروز خواهند ساخت پس ناچار از این هستیم تا هوای آن‌ها را داشته باشیم.

اعتقاد وی بر این است که هر آنچه تا اینجا کرده وظیفه اجتماعی‌اش بوده که انجام داده است؛ نمونه عینی همان ضرب‌المثل دیگران کاشتند ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند.

 ساخت همزمان ۸ سالن ورزشی

در کنار خیلی از اقدامات خیرخواهانه مهندس مروج که دامنه گسترده‌ای از فعالیت‌های بهداشتی و درمانی دارد تا آموزشی و ورزشی ساخت همزمان هشت سالن ورزشی با سرمایه شخصی این خیر ورزشی بدون شک تحول قابل لمسی در حوزه فضاهای ورزش دانش‌آموزی و دانشگاهی استان ایجاد خواهد کرد. از مجموعه سالن‌های هشت‌گانه ۶ سالن آن در مشهد ساخته شده که پس از آماده‌سازی در اختیار آموزش و پرورش نواحی مشهد قرار می‌گیرد.

دو سالن دیگر نیز یکی برای دانشگاه و دیگری برای آموزش و پرورش تربت حیدریه شهر زادگاهش در حال آماده سازی است. هزینه هر سالن گرچه برآورد اولیه‌اش ۵/۱ میلیارد تومان بود اما اکنون به حدود ۴ میلیارد برای هر سالن رسیده است.

دیروز طبق هماهنگی خانم طالقانی، مدیر کانون فرهنگی سراج به همراه مهندس مروج تربتی و کارشناسان آموزش و پرورش سری به سالن ورزشی  در حال احداث بابک مروج تربتی واقع در بولوار حجاب مشهد زدیم.

سالن احداثی تقریباً در حال اتمام بود و مراحل پایانی کار را پشت سر می‌گذاشت. به جرئت می توان گفت کمتر سالنی در شهر مشهد می‌توان یافت که با بهره‌گیری از بهترین مصالح و امکانات ساخته شده باشد اما داستان ۶ سالنی که در مشهد روی تابلو آن‌ها نام بابک مروج تربتی نقش بسته، متفاوت است.

 استفاده از بهترین امکانات برای ساخت سالن‌ها

دغدغه‌ای که مهندس مروج برای ساخت این سالن‌ها داشته در نحوه آماده‌سازی بخوبی عیان است. استفاده از بهترین مواد اولیه در ساخت سالن‌ها به شیک‌تر شدن سالن‌هایی که قرار است آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسد کمک زیادی کرده است.

او دیدگاهش این است که با توجه به شرایطی که در حال حاضر در مدارس وجود دارد فضای مدارس گنجایش خدمات‌دهی به بچه‌ها بویژه دختران را ندارد پس باید فضاهای ورزشی ساخته شود تا دانش‌آموزان ضمن پرداختن به فعالیت‌های بدنی انرژی‌های درونی خود را نیز کنترل نمایند.

طعم پیروزی و شکست را در تقابل ورزشی با دوستان و همکلاسی‌هایشان بچشند تا زمینه‌ای شود برای خودساخته شدن آن‌ها.

در آینده همین بچه‌ها هستند که جامعه را مدیریت خواهند کرد تجربه و دانش بهتر زندگی کردن می‌تواند حتی از زمین‌های ورزشی شکل بگیرد. ساخت سالن ورزشی بابک مروج تربتی در محدوده ناحیه ۷ آموزش و پرورش مشهد به قول محمدرضا کمالی، رئیس آموزش و پرورش

این ناحیه کمک قابلی به سر و سامان دادن فضای ورزشی دانش‌آموزان جوان‌ترین منطقه مسکونی شهر خواهد کرد.

 افزایش ۶درصدی سرانه فضای سرپوشیده ورزشی استان

اهمیت ساخت سالن‌های ورزشی بابک مروج تربتی وقتی برای ما مشخص می‌شود که آمار افزایش ۶درصدی فضاهای سرپوشیده ورزش دانش‌آموزان کل استان را پس از افتتاح در پی خواهد داشت.

مروج تربتی گرچه از راه‌اندازی باشگاه عالی حرفه‌ای بابک به عنوان نخستین اقدام فرهنگی، ورزشی‌اش یاد می‌کند اما از ساخت هشت سالن مورد نظر به عنوان پایان راه یاد نمی‌کند.

او معتقد است جامعه و شرایطش کمک کرده تا ما با بهره‌گیری از مواهب آن ادامه زندگی بدهیم پس حق این است که ما نیز با فراهم کردن شرایطی که توانایی انجامش را داریم نقشی در بهتر شدن شرایط جامعه داشته باشیم تا آیندگان بهره آن را

ببرند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.