رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۴۷۰ طلاق در شهرستان قوچان ثبت شده که نشان‌دهنده کاهش ۱۷درصدی طلاق است و دلیل اصلی آن اجرای طرح مهرانه است.

کاهش ۱۷ درصدی طلاق در شهرستان قوچان
به گزارش قدس آنلاین، براتعلی دیانت رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی و زنان آسیب‌دیده در سال ۹۷ تعداد ۲۱ مورد همسر آزاری گزارش و همچنین ۶۰ مورد کودک آزاری به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شده است.

وی با بیان این که یکی از مواردی که در بحث اورژانس اجتماعی مطرح می‌شود اقدام به خودکشی است، گفت: متاسفانه اقدام به خودکشی در شهرستان قوچان آمار بالایی را به خود اختصاص داده است. باتوجه به مواردی که از طریق شبکه بهداشت و درمان به عنوان متصدی این پدیده به ما معرفی می شود، سال گذشته حدود ۲۵ نفر به دلیل اقدام به خودکشی به اورژانس اجتماعی معرفی شدند ولی آمار شهرستان بسیار بالاست.

دیانت ادامه داد: مهم‌ترین دلیل خودزنی و خودکشی خشم است و خشم معطوف به خود یعنی فرد توانایی مدیریت خشم را ندارد و خودکشی می‌کند که زیربنای آن خشم است. خشم از سیستم معیوب خانواده یا سیستم ارتباطی یا مسائل عاطفی؛ اما چون فرد مهارت‌های حل مسئله را آموزش ندیده به خودکشی روی می‌آورد.

وی با بیان این نکته که بیشترین درصد خودکشی متعلق به سنین بین ۱۲ تا ۲۲ سال است، گفت: به جز خشم عمده‌ترین دلیل خودکشی مسائل عاطفی از قبیل شکست‌های عاطفی و مسائل عاطفی درون خانواده است؛ وقتی ارتباط ناسالم شکل می‌گیرد این مشکل به وجود می‌آید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان یکی از مشکلات استان خراسان‌رضوی را بحث نگهداری کودکان بی‌سرپرست ذکر کرد و افزود: در شهرستان قوچان حدود ۶۰ مورد کودک بی‌سرپرست و بد سرپرست در سال ۹۷ ارجاع دادیم که عموما در مراکز نگهداری مشهد یا سه مرکز شهرستانی نگهداری می‌شوند و یا با حکم دادگستری در مورد کودکان بدسرپرست به امین موقت سپرده می‌شوند یا در خانواده‌ها پذیرش می‌گردند.

وی افزود: در بحث روابط نامشروع که به عنوان یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود، متاسفانه آمار آن نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته‌است و در سال۹۶ این میزان ۱۳.۵ درصد بوده است که در سال ۹۷ به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دیانت با بیان این که بعضی از آسیب‌ها به دلیل شرایط اجتماعی و زیر ساخت‌های فرهنگی و آموزشی که مهیا نیست اتفاق میفتد؛ گفت: نزاع و درگیری خانوادگی بالاست و یکی از آسیب‌های شهرستان بحث خشم و خشونت خانواده است و به تبع آن کودک آزاری هم افزایش خواهد داشت. خشمی که در شهرستان مطرح است و کمی آسیب‌ها را زیاد کرده، خشم ناسالم است.

وی از اعتیاد، طلاق، نزاع و روابط عاطفی درون خانواده به عنوان مهم‌ترین آسیب‌های شهرستان قوچان نام برد و افزود: امسال آمار طلاق در شهرستان قوچان کاهش داشته است. در سال ۹۷ تعداد ۴۷۰ طلاق ثبت شده که ۱۷درصد کاهش طلاق داشته‌ایم که دلیل اصلی آن اجرای طرح مهرانه است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.