خوزستان- مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان در آیین کمک رسانی به احداث مسکن مددجویان سیل زده گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده کمک‌های اهدایی پزشکی قانونی برای احداث ۴۰ واحد مسکونی در خوزستان هزینه می شود.

 ۴۰ واحد مسکونی سیل زده در خوزستان بازسازی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در آیین کمک رسانی به احداث مسکن مددجویان سیل زده از محل کمکهای کارکنان پزشک قانونی و دادستان که به حضور مسئولان استانی، کشوری، امام جمعه حمیدیه و  فرماندار این شهرستان در روز دوشنبه ۲۴ تیر برگزار شد؛ مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با بیان اینکه کارکنان سازمان پزشکی قانونی کشور مبلغ  ۴۰۰ میلیون تومان با مشارکت پرسنل پزشک قانونی و خیرین به هموطنان عزیزمان در استان‌ خوزستان اهدا کردند که این مبلغ در قالب تفاهم نامه‌ای که از دو هفته پیش با کمیته امداد امام خمینی (ره) و  جهت نوسازی و بازسازی منازل تخریب شده در این مناطق اختصاص یافت.

موصلی گفت: بر اساس این تفاهم نامه کمیته امداد کمک‌های اهدایی سازمان را برای احداث ۴۰ واحد مسکونی در خوزستان هزینه می‌کند و با توجه به اینکه تفاهم نامه از قبل منعقد شده خیلی از واحدها شروع شده اند که از این تعداد  ۱۲ واحد در حمیدیه، ۲۷ واحد در سوسنگرد و یک واحد نیز در هویزه احداث می شود.

وی یادآور شد: کمیته امداد وبنیاد مسکن  ما به التفاوت مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی را متقبل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خوزستان با تاکید بر اینکه ۷۰۰ خانواده که زیر پوشش امداد بوده اند دچار سیل شدند، تشریح کرد: ارزیابی این خسارت هادر بنیاد مسکن انجام شده و خاطر نشان کرد:  برای کل خانواده هایی که تایید شده اند قاعدتا اعتبار ساخت یا تعمیر اختصاص پیدا می کند.

موصلی اضافه کرد: آن بخش از خانواده هایی که زیر نظر امداد هستند ما متعهد به پیگیری هستیم اما دیگر خانواده ها می توانند از طریق بنیاد مسکن اقدام کنند تا بتوانند نیاز های خود را برای رسیدگی اطلاع رسانی کنند.

رونمایی از اقدامات خیر؛ الگویی برای دیگر سازمان هاست

در ادامه این مراسم سید فرزاد حسینی مدیر کل پزشکی قانونی استان خوزستان با اشاره به این مهم که رونمایی از این گونه کارهای خیر باعث الگوگیری دیگران و سایر ادارات می شود، تصریح کرد:  گذشت زمان گاهی  سبب می شود مردم و مسئولان محرومیت ها و نیازها را فراموش کنند و بر همین اساس این آیین از همیاری همکاران پزشکی قانونی برگزار شد.

وی افزود: پیش از این کمکها به صورت نقدی و تهیه اقلام ضروری صورت می گرفت و خواستیم این کمک ها ماندگار شوند و از طرفی نبود سرپناه و شرایط نا مناسب برخی منازل نیاز به مسکن  که نمود پیدا کرد و ما را بر آن داشت که هر کس با توجه به وسع خود حتی اگر ناچیز اقدام به کمک برای بازسازی منازل سیل زده کند. 

حسینی گفت: چیزی حدود ۸۰۰ میلیون تومان در کل کشور توسط همکاران پزشک قانونی جمع آوری شد که ۴۰۰ میلیون تومان سهم خوزستان برای ساختن مسکن با همیاری امداد امام(ره) شد.

وی افزود: این کار کاملا شخصی و به دلخواه همکاران بوده و دولت در آن دخالتی نداشته است.
حسینی شناسایی نیازمندان را از این جهت مهم شمرد که منجر به نظم و تسریع کمک رسانی شده که نمونه آن همین خانه ای باشد که به صورت نمادین امروز کلنگ زنی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.