یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به این که تعرض به رودخانه ها بارزترین نشانه غفلت از سیل است، گفت: آموزش راهکار خروج از این غفلت و بی توجهی است.

تعرض به رودخانه ها نشانه غفلت از سیل است
تعرض به رودخانه ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده»  در نشست تخصصی سیل و سیل خیزی با بیان این که درهمه جا همیشه سخن از خشک ترین بودن یزد نسبت به دیگر استان های کشور است، اظهار داشت: این نتیجه گیری که متاثر از میزان بارش ها است افراد و مسئولین را از خطرات و آسیب های مخرب سیل غافل کرده است.

وی با اشاره به این که تعرض به رودخانه ها بارزترین نشانه این غفلت و بی توجهی است، افزود: این عوامل است که اکنون شاهد مرگ افراد در اثر وقوع سیل و سیلاب هستیم و آموزش راهکار خروج از این غفلت و بی توجهی  است  وقتی دلایل مرگ دو کودک میبدی در اثر جاری شدن سیل را بررسی کنیم می فهمیم این اتفاق تلخ ناشی از ضعف آموزش و آگاهی است که سیل را دست کم می گیرند، در محل رودخانه جاده ساخته شده و مهمتر از آن نام «آبنما» برای این مکان انتخاب شده است.

جوادیان زاده  گفت: ما از گذشته درس نمی گیریم و طبیعت را دست کم می گیریم و فکر می کنیم با امکانات و قدرت کاذبی که بشر به آن دست یافته می توانیم برطبیعت غلبه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.