سید مقاومت آن انگشت سبابه خود را که همواره به نشانه هشدار و منع دشمن از ارتکاب حماقت بالا می‌برد و کارشناسان زبان بدن را به خود مشغول می‌کند، این بار آن انگشت را پایین آورده و بر روی نقشه رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی چرخاند.

 انگشت سبابه سید مقاومت بر روی نقشه اشغالگران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار  به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت در جنگ سال 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کرد که قدرت مقاومت نسبت به آن زمان چندین برابر شده و در همه زمینه‌های نظامی، تاکتیکی، سیاسی، اطلاعاتی و میدانی تجربه‌های بسیار خوبی به ویژه از خلال مشارکت در جنگ علیه تروریست‌ها در سوریه به دست آمده است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد که در مقابل افزایش قدرت حزب الله، توان رژیم صهیونیستی تضعیف شده و پس از شکست در جنگ 2006 هنوز موفق نشده است تا اعتماد به نفس نیروهای خود را تقویت کند.

وی تهدید کرد که تمام مناطق حساس اسرائیل اعم از تأسیسات زیربنایی و مخازن آمونیاک این رژیم در تیررس نیروهای مقاومت قرار دارند و هرگونه اشتباه صهیونیست‌ها میتواند آنها را به عصر حجر بازگرداند.

این اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و بیشتر رسانه‌ها از آن به عنوان سخنانی تاریخی یاد کردند. نتانیاهو نیز در موضعی که نشانه‌های ترس در آن نمایان بود در واکنش به تهدیدهای سید حسن نصرالله گفت اگر به اسرائیل حمله شود پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد و ماهم به لبنان حمله خواهیم کرد.

لیبرمن وزیر جنگ پیشین اسرائیل که مدت هاست با نتانیاهو به اختلاف خورده است، به تندی از او انتقاد کرد و گفت: نتانیاهو مانند سگی است که پارس می‌کند ولی گاز نمی‌گیرد.

«امین ابو رشید» تحلیلگر لبنانی شبکه المنار در مقاله‌ای تأکید می کند که اهمیت سخنان سید حسن نصرالله فقط به پیروزی مقاومت در جنگ تابستان 2006 باز نمی‌گردد بلکه حقایق میدانی در کل منطقه موجب شد تا سید مقاومت آن انگشت سبابه خود را که همواره به نشانه هشدار و منع دشمن از ارتکاب حماقت بالا برد و کارشناسان زبان بدن را به خود مشغول کند، این بار آن انگشت را پایین آورده و بر روی نقشه رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی چرخانده و با نشان دادن بانکی از اماکن مورد هدف توضیح می‌دهد که زیرساخت‌های راهبردی و حیاتی اسرائیل چگونه در تیررس مقاومت قرار دارد.

امین ابو رشید می‌افزاید: اماکنی که سید حسن نصرالله بر روی نقشه به آنها اشاره می کند قلب رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و شامل مناطق بسیار حساس اعم از فرودگاه بن گوریون، نیروگاه‌های تولید برق، بندر ساحلی حیفا، شهرک‌های صنعتی، خود تل آویو به عنوان شریان اصلی اقتصاد اسرائیل، وزارت جنگ و.... می شود که موشک‌های دقیق و نقطه‌زن مقاومت توانایی آن را دارند که تمام این اهداف را منهدم کنند.

این تحلیلگر لبنانی با اشاره به سخنان سید نصرالله در مورد بعید بودن احتمال جنگ میان آمریکا و ایران می‌نویسد: این یک واقعیت است که بر ترس آمریکا از گرفتار شدن در منطقه و نگرانی اسرائیل از گرفتار شدن در لبنان استناد دارد، ولی در هر صورت ایران آمادگی خود را به بالاترین سطح رسانده و می‌تواند ارتش آمریکا و پایگاه‌های آن چه در کشورهای خلیج فارس و چه در سرزمین های اشغالی فلسطین را هدف قرار دهد و قطعا رژیم صهیونیستی در هر جنگ چه میان آمریکا و ایران و چه به واسطه حماقت خود در لبنان، بهای بسیار سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

در کنار این مسائل، اسرائیل امروز نخست وزیری دارد که هم در عرصه سیاسی و تشکیل کابینه و هم در خصوص پرونده های فساد با مشکلات عدیده‌ای روبه روست. «یهودا شوخات» تحلیلگر اسرائیلی چند روز پیش در مقاله ای در روزنامه یدیعوت آحرانوت نوشت: تظاهرات هایی که یهودیان آفریقایی‌الاصل طی روزهای گذشته برپا کردند و پیش از آن اعتراضات یهودیان «حریدیم» و قبل تر از آن تعرض پلیس اسرائیل به شهروندان عرب، همه و همه نشانگر یک وضعیت متشنج اجتماعی و از هم گسستگی داخلی در اسرائیل است.

امین ابو رشید می پرسد: نتانیاهو چگونه می‌تواند با آنهایی که از اتیوپی وارد کرده و به آنها شهروندی درجه سه اسرائیل را داده است، مقابله کند؟ کسانی که امروز تعدادشان بیش از صدو پنجاه هزار بوده و به مثابه بمب ساعتی در سرزمین های اشغالی به شمار می‌روند. علاوه براین ده‌ها هزار یهودی شرقی نیز وجود دارند که در مقایسه با یهودیان غربی حاضر در اسرائیل شهروندان درجه دو محسوب می‌شوند.

بافت اجتماعی اسرائیل بسیار عجیب و غریب است. مردمی که به هر وسیله‌ای برای فرار و مهاجرت از اسرائیل متوسل می‌شوند، چگونه می‌خواهند با ارتش، مردم و مقاومت لبنان مقابله کنند؟ آن هم در شرایطی که اگر جنگی دربگیرد، هیچ منطقه‌ای از نهاریا گرفته تا اشدود از موشک‌های مقاومت در امان نخواهد بود و نخست وزیر احمق آنها که مدام علیه پرونده هسته‌ای ایران تحریک می‌کند، فراموش کرده در حیفا مخازنی از آمونیاک و بمب اتم دارد که اصابت یک موشک مقاومت به آن می تواند اسرائیل را از روی زمین محو کند و قدس شریف را به صاحبان اصلی آن بازگرداند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.