مازندران- مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد از آمادگی این بندر برای صادرات نفت خبر داد.

آمادگی بندر امیرآباد برای صادرات نفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیاوش رضوانی صبح دوشنبه  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دو اسکله نفتی در بندر احداث شده است، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که صادرات سوخت به آستاراخان صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با سرنوشت بهره برداری از اسکله رورو با اشاره به اینکه این اسکله برای ایران حیاتی و برای کشورهای حاشیه خزر جاذبه دارد، توضیح داد: ۹۲ درصد عملیات احداث اسکله رورو انجام شده و تنها پل این پروژه ایراد دارد که نیاز به مشاوران اروپایی داشتیم تا این نقیصه برطرف شود.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد با اعلام اینکه ۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، گفت: در ماه گذشته مناقصه اصلاحات پل برگزار و پیمانکار قول داد تا این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

رضوانی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه، استفاده از ریل و واگن در جابجایی کالا در بندر اتفاق خواهد افتاد.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت های گردشگری بندر با اشاره به اینکه شرق مازندران تاسیسات گردشگری مناسبی ندارد، یادآور شد: ۲۵ هکتار از زمین های شرق بندر برای ایجاد تاسیسات گردشگری درنظر گرفته شده و ۶ شرکت اعلام آمادگی برای ایجاد منطقه گردشگری کردند که در حال بررسی اهلیت شرکت کنندگان هستیم.

رضوانی در رابطه با وضعیت زیست محیطی بندر امیرآباد از رضایت محیط زیست استان از وضعیت موجود خبر داد و گفت: برای مقابله با آلودگی دریا، تجهیزات مناسبی در اختیار داریم و کلیه صنایعی که در بندر مستقر هستند همگی جزو صنایع پاک هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ شرکت حدود ۶۹۰ میلیارد تومان در بندر امیرآباد سرمایه گذاری کردند، از سرمایه گذاری ۶۷۰ میلیارد تومانی ۱۳ شرکت جدید خبر داد و افزود: کل سرمایه گذاری صورت گرفته در بندر ۱۳۶۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در ۷۰ درصد زمین های بندر ساخت و ساز صورت گرفته است، یادآور شد: از یکهزار و ۶۰ هکتار از اراضی بندر، تنها ۲۵۰ هکتار باقی مانده که بعلت اینکه در حاشیه تالاب میانکاله قرار دارد، بدنبال ایجاد بندر سبز متناسب با محیط زیست هستیم.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بنادر و دریانوردی امیرآباد از تردد ۱۵۰۰ کامیون برای بارگیری خبر داد و گفت: طی ۱۰ سال آینده تعداد اسکله های بندر به ۵ پست خواهد رسید و ظرفیت بندر از ۷ و نیم میلیون تن به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

رضوانی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۵ درصد ظرفیت بندر خالی است و اگر ظرفیت مان تکمیل شود بدنبال برنامه های جدید خواهیم رفت.

وی با اعلام اینکه تحریم تاثیری بر عملکرد بندر امیرآباد نداشته است، از رشد ۸۸ درصدی صادرات، رشد ۶۴ درصدی تخلیه غلات و رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴۳ فروند کشتی وارد بندر شده بود که امسال به ۳۳۷ فروند رسیده است.

رضوانی یادآور شد: بندر امیرآباد رتبه نخست تخلیه و بارگیری در بنادر شمالی را داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.