خراسان شمالی- وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خراسان شمالی گفت: طرح راه آهن جوین - اسفراین و بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره برداری می شود.

تکمیل بزرگراه بجنورد _ جنگل گلستان تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، محمد اسلامی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح طرح های راهسازی خراسان شمالی که از طریق ویدئوکنفرانس توسط ریاست جمهوری انجام گرفت، با اشاره به افتتاح ۲ پروژه محوری و اساسی در خراسان شمالی، اظهار داشت: بزرگراه جنگل گلستان و طرح ریلی اتصال جنوب استان به خط آهن سراسری در مدت باقی مانده از دولت دوازدهم اجرا می شود.

وی افزود: پروژه راه آهن جوین - اسفراین به طول ۵۷ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده و خراسان شمالی از این طریق به راه آهن سراسری وصل می شود.

اسلامی اظهار داشت: در ناحیه شمالی نیز، مسیر بجنورد - جنگل گلستان ۲۷۷ کیلومتر از مسیر دالان شرقی و غربی است که ۱۱۷ کیلومتر آن قبل از سال ۹۶ آماده شده، ۷۰ کیلومتر آن امروز افتتاح رسمی شده و ۹۰ کیلومتر باقی مانده جزو مواردی است که تا پایان دولت تکمیل می شود.

وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از ۴۰۸ واحد مسکن مهر، دو مرکز معاینه فنی، مجتمع بین راهی و راه روستایی و پروژه آر. وی. آر فرودگاه بجنورد برای بالا بردن افق دید با اعتبار یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های افتتاحی حوزه این وزارتخانه در استان خراسان شمالی برشمرد.

گفتنی است در سفر دولت  ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.