مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اگر مصرف برق در شهر مشهد به همین روال ادامه پیدا کند، قطعا جدول زمان بندی برای قطعی برق در مناطق مختلف مشهد را تهیه و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مجموعه های پر مصرف در شهر مشهد مشخص شدند /برای خاموشی زمان بندی شده در حالت آماده باش هستیم

علی سعیدی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  امروز ۲۴تیرماه  مصرف برق در شهر مقدس مشهد رکورد زد و به بیش از ۱۶۰۰مگاوات رسید، در حالی که بیشترین مصرف برق در سال گذشته در تاریخ اول مرداد ماه و ۱۵۳۸مگاوات بود  .

وی بابیان اینکه از ابتدای تیرماه تاکنون نسبت به  مدت مشابه سال گذشته مصرف برق در شهر مشهد ۸ درصد بیشتر شده است، افزود: مصرف برق در شهر مشهد در حال حاضر از خط قرمز نیز عبور کرده است. از این رو  اگر مردم همراهی کنند و تنها با مدیریت مصرف بین ۸تا ۱۰درصد برقی مصرفی را در محل کار و منازل کاهش دهند در تامین برق مشهد با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

سعیدی ادامه داد: در حال حاضر هیچ برنامه زمان بندی برای قطعی برق در شهر مشهد نداریم ولی اگر مصرف برق به همین روال ادامه پیدا کند قطعا جدول زمان بندی برای قطعی برق در مناطق مختلف مشهد را تهیه و از طریق رسانه ها نیز اطلاع رسانی را انجام خواهیم داد.  

وی در مورد برخی خاموشی هایی که امروز در سطح شهر مشهد رخ داده است، نیز بیان داشت: رله های محافظتی در تابلو های برق نصب می باشد و با افزایش میزان مصرف و عبور کردن از میزان مجاز، فیوزهای داخل تابلو ها نقص فنی پیدا کرده و به صورت اتوماتیک قطع می شوند که باعث خاموشی های موردی می شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه  بهترین راهکار برای جلوگیری از خاموشی های موردی تهیه جدول زمان بندی شده برای قطعی برق می باشد،  اظهار داشت: از آن جا که در این روزها زائران زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی دنیا در شهر مشهد حضور دارند قطعی برق هم برای آنها و هم برای شهروندان مشهدی مشکلاتی را بوجود خواهد اورد، از این رو از مردم تقاضا داریم که با مدیریت مصرف از بروز هرگونه قطعی برق پیشگیری کنند.

 وی بابیان اینکه برای خاموشی زمان بندی شده در حال آماده باش هستیم افزود: طبق پیش بینی هواشناسی از اواسط هفته اینده گرمای هوا کاهش پیدا خواهد کرد، از این رو از مردم و زائران تقاضا داریم که با سه راهکار جزئی در کاهش مصرف برق همکاری نمایند . اولین راهکار این است که اگر از کولر گازی استفاده می کنند، درجه آن را روی ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنند و برای کولرهای آبی نیز در ساعات اوج مصرف از دور کند آن استفاده نمایند و آخرین  راهکار نیز اینکه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعداز ظهر از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند.  

سعیدی با بیان اینکه وسایل سرمایشی پرمصرف شرکت برق از ساعت ۱۱.۴۵ قطع می باشند و از مواردی نظیر پنکه برقی استفاده می شود، اظهار داشت: از جمله مجموعه های پرمصرف برق در شهر مشهد بانک ها و بویژه بانک های خصوصی  هستند که در حال دریافت مجوزاخطار قطع برای برخی از آنها هستیم.همچنین امروز شعبه ۵تامین اجتماعی ، اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی، بانک ملت و بانک سامان در صدر مجموعه های پرمصرف برق در شهر مشهد بوده اند که تذکر لازم به این مجموعه ها داده خواهد شد و در صورت تکرار با هماهنگی استانداری نسبت به قطع برق آنها اقدام خواهد شد.  

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.