لرستان- برای نخستین بار در غرب کشور، بخش جراحی‌عروقی باز در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد آغاز به کار کرد.

بخش جراحی عروق در مرکز درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی بخش جراحی عروقی باز در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، اظهار کرد: یقینا با راه‌اندازی این بخش مشکل بسیاری از بیماران از جمله اعزام به استان‌های هم‌جوار از جمله تهران کمتر خواهد شد.

دکتر محمد رضا نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه راه‌اندازی بخش جراحی عروق باز کمک بسیار بزرگی به مردم لرستان خواهد کرد، ابراز داشت: مرگ و میر ناشی از تصادفات نیز به میزان 30 درصد کاهش می‌یابد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه بیمار دیابتی که مجبور است در راستای درمان خود قطع عضو شود اما با پیوند و اتصال عروق جلوی این مشکل نیز گرفته می‌شود، بیان کرد: با راه‌اندازی بخش جراحی عروقی باز،  مشکل دارو رسانی بیماران سرطانی نیز تا حد بسیار بالایی برطرف می‌شود.

نیکبخت اضافه کرد: هم‌چنین با راه‌اندازی این بخش، سکته‌های مغزی هم قابل پیشگیری هستند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی لرستان پرداخت بدهکاری‌های این دانشگاه است، گفت: در بخش تجهیزات، حقوق، کارانه پزشکان و پرستاران، حقوق کارگران شرکت‌های خدماتی 374 میلیارد تومان و در بخش پروژه‌های عمرانی 331 میلیارد تومان بدهکار هستیم.

نیکبخت ادامه داد: امیدواریم وزارت بهداشت، مسئولین استانی و ... راه حل بسیار فوری در راستای برطرف کردن مشکلات دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین در ارتباط با توزیع عادلانه پزشکان متخصص در شهرهای استان گفت: نیازمندی‌های خود را به وزارت بهداشت رسانده‌ایم، چرا که در زمینه‌های تخصصی چون جراحی مغز و اعصاب، ارتوپد، چشم، زنان و بیهوشی کمبود بسیار زیادی احساس می‌شود، تقریبا تمام شهرهای استان از چهار تخصص اصلی رنج می‌برند اما  این کمبود در بخش بیهوشی و زنان بسیار بیشتر است البته در بحث جراح داخلی وضعیت بهتر بوده و مشکل کمتری وجود دارد.

ساختمان استانداری یا ساختمان علوم‌پزشکی!!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پاسخ به سوال همکار خبرنگار در راستای تعیین و تکلیف ساختمان استانداری لرستان که توسط دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان خریداری شده است، گفت: می‌جنگیم تا ساختمان را پس بگیریم، البته مکاتباتی با استاندار هم داشته‌ایم طبق گفته‌ی وی ساختمان جدید استانداری در حال ساخت است، مدتی صبر می‌کنیم در صورت اینکه جوابی نگرفتیم از طریق مراجع قانونی اقدام می‌کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در حوزه‌ی درمان نظارت کافی را داریم، تصریح کرد: در چند روز گذشته به 34 پرونده در حوزه‌ی درمان رسیدگی کرده‌ایم که در این بررسی‌ها تعطیلی مطب و موسسه درمانی، ارجاع به دادگستری و ... هم داشته‌ایم.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.