کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، در رابطه با اجرایی شدن قوانین ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار نگرانی کرد.

اظهار نگرانی عمیق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از اقدام غیرانسانی آمریکا

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس آنلاین، در حالی که اجرایی شدن قوانین ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جامعه آمریکا را با مشکلات بسیاری مواجه کرده و بسیاری از شهرهای این کشور را به صحنه اعتراضات خیابانی بدل کرده است، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، نیز در این رابطه اظهار نگرانی کرد.

کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل در مورد قانون جدید دولت ترامپ در رابطه با امور پناهندگان عمیقا اظهار نگرانی  کرد و گفت عمیقا نگران سرنوشت مردمی است که اگثر آنها از مرزهای جنوبی آمریکا وارد خاک این کشور شده اند.

در بیانیه این سازمان آمده است که این قانون، افراد آسیب پذیر را که نیاز به حمایت بین المللی در برابر خشونت یا آزار و اذیت دارند، بیش از پیش آسیب پذیر می کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای نسبت به موضوع مهاجرت دارد ماه گذشته از طرح بازداشت «میلیون‌ها نفر و اخراج آنها از کشور خبر دارد، اما گزارش‌ها حاکی است که روز یک‌شنبه فقط ۲ هزار نفر ممکن است هدف طرح اخراج قرار بگیرند.

مدافعان حقوق بشر و برخی دموکرات‌ها برخورد دولت ترامپ با مهاجران را «خشونت‌بار» توصیف کرده‌اند، اما ترامپ می‌گوید بایستی روند مهاجرت غیرقانونی متوقف شود.

برخورد با مهاجرت غیرقانونی یکی از اولویت‌ها و شعارهای اصلی ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری بود. وی، همچنین طرح پرچالش احداث دیوار مرزی با مکزیک را پیش می‌برد که میلیاردها دلار هزینه دارد و با مقاومت برخی دادگاه‌های محلی نیز روبه‌رو شده‌است.

خردادماه سال جاری یک قاضی فدرال در کالیفرنیا حکم به انسداد موقت پول بخشی از دیوار مکزیک داد؛ پولی که از بودجه دفاعی کشور تخصیص داده شده بود.


فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل در این رابطه گفته است: "ما درک می کنیم که سیستم پناهندگی ایالات متحده تحت فشار قابل توجهی قرار دارد. اما آماده هستیم تا نقش سازنده ای را برای کمک به کاهش این فشار در صورت نیاز در نظر بگیریم."

وی افزود: "اما ما عمیقا نگران این معیار و روش سنجش جدید(توسط دولت ترامپ) هستیم؛ قانون جدید خانواده های آسیب پذیر را در معرض خطر قرار می دهد. این اقدامات واکنش های منسجم و جمعی کشورها را در سراسر منطقه تضعیف خواهد کرد؛ این معیار سنجش جدید وضعیت فعلی را تشدید میکند است و بهترین راه پیش رو نیست. "

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد معتقد است که این قانون که با تعهدات بین المللی مطابقت ندارد، حق درخواست پناهندگی را بیش از حد محدود می کند، حق حفاظت از اخراج را به خطر می اندازد، محرز شدن شرایط اثبات پناهجویان را از استانداردهای بین المللی و قانونی فراتر میبرد و در نهایت حقوق و آزادی های اساسی افرادی را که طبق این قانون جدید مرتکب جرم شده اند محدود میکند.

طبق متن قانون جدید پناهندگی ایالات متحده، افرادی که  از سراسر مرزهای جنوبی به این کشور وارد می شوند، اگر در ابتدا از طریق یک کشور دیگر عبور می کردند و قبل از ورود به مرزهای آمریکا، به دنبال پناهندگی نبودند، -بدون در نظر گرفتن این مسئله که ایا آنها در کشورهای دیگر دسترسی به حمایت بین المللی داشته اند یا نه- از حق گرفتن پناهندگی محدود میکند."

در سالهای اخیر مردم بسیاری به خاطر  محرومیت شدید اقتصادی و آزار و اذیت، کشورهای خود را در بخش هایی از آمریکای مرکزی  به حال خود رها کرده اند و به آمریکا آمده اند؛ بسیاری از آنها از سوی باند های خشونت طلب فرار می کنند و نیاز به حمایت بین المللی دارند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ماه گذشته از  کشورهای آمریکای جنوبی دیدار کرد تا سریعا پاسخ منطقه ای هماهنگ شده را به تعداد رو به رشد مردم آمریکای مرکزی بیافزایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.