مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت:افزایش فعالیت های دفاتر ثبت اسناد رسمی در امسال باعث رشد ۸۰ درصدی درآمد این دفاتر شده است.

درآمد دفاتر اسناد رسمی رشد ۸۰ درصدی داشته است/وصول مطالبات ۴۶۰ میلیارد ریالی بانک ها و موسسات مالی

به گزارش قدس آنلاین،   محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت :  ۱۱۳ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال درآمد توسط دفاتر اسناد رسمی کسب شده که رشد ۸۰ درصدی نسبت به بهار سال گذشته داشته و از این مبلغ ۹ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال معادل ۸ درصد کل درآمد سهم شهرداری و مابقی ۹۲ درصد نیز به حساب درآمدهای عمومی دولت واریز که ۴۲ درصد آن معادل ۴۷ میلیارد و ۵۴۶ میلیون ریال سهم هلال احمر است.

وی تصریح کرد:کسب درآمد ۲۶۶ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریالی در سه ماهه ابتدای امسال از رشد ۱۶ درصدی درآمدهای ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در ۳ ماه ابتدای امسال بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ عملیات ثبتی شامل تحدید حدود، افراز، تفکیک تقاضای ثبت و ... در ادارات ثبت اسناد و املاک استان انجام گرفته که بیشترین آن با رشد ۲۹ درصدی نسبت به سه ماه ابتدای سال قبل مربوط به تفکیک به تعداد ۶ هزار و ۵۱۱ مورد بوده است.

بهادر افزود: در سه ماه منتهی به خرداد امسال ۵۵ هزار و ۱۸۷ سند مالکیت صادر شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۷ فقره مربوط به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، ۷۸۹ مورد در اجرای قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی ۳۰۱ مورد نیز مربوط به اسناد مالکیت موقوفات بوده و مابقی سایر اسناد را شامل شده است.
وی تصریح کرد: در این مدت به بیش از ۵۲ هزار استعلام و اعلام وضعیت املاک به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده و ۴۱ هزار ۳۵۸ خلاصه معامله الکترونیکی ارسالی از دفاتر اسناد رسمی دریافت و ثبت شده؛ همچنین بنا به دستور مراجع قضایی تعداد ۹ هزار و ۷۷۷ مورد بازداشت و ۸ هزار و ۷۲۴ مورد رفع بازداشت به ترتیب با ۱.۴۴ و ۲۸.۲۸ درصد رشد نسبت به ۳ ماه ابتدای سال قبل در ادارات ثبت اسناد و املاک استان انجام گرفته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: متاسفانه همچنان در تعداد پرونده‌های تشکیلی اجرا رتبه یک کشور را دارا هستیم ودر ۳ ماه ابتدای سال جاری از ۴۴ هزار و ۷۰۵ پرونده تشکیلی در کل کشور ۵ هزار و ۲۰۵ پرونده اجرایی در استان خراسان رضوی تشکیل شده که مهریه با ۳ هزار و ۷۴۹ پرونده و رشد ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین پرونده تشکیلی را به خود اختصاص داده؛ در همین مدت نیز یک هزار و ۲۲۸ پرونده پس از انجام مراحل رسیدگی مختومه شده است.
بهادر افزود: وصول بیش از ۴۶۰ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال از مطالبات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی در ۳ ماه ابتدای سال از کسب درآمد ۴۱ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریالی اداره اجرای اسناد رسمی در این مدت انجام شده است که از این رقم مبلغ ۳۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال آن مربوط به نیم عشر دولتی و ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال آن نیز مربوط به حق مزایده است.
وی تصریح کرد: اسناد ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی استان از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته و از ۲۸۴ هزار و ۸۳۸ سند تنظیمی تعداد ۲۲ هزار و ۲۸۲ مورد اسناد تنظیمی معاملات غیرمنقول، ۵۴ هزار و ۲۷۲ مورد اسناد تنظیمی معاملات منقول به ترتیب با افزایش ۱۰ و ۱.۳۳ درصدی ثبت و همچنین ۱۲۱ هزار و ۱۳۵ مورد وکالتنامه و ۹۲ هزار و ۵۷۲ مورد گواهی امضا تنظیم شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت : عملکرد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری استان در سه ماه ابتدای سال ۹۹۲ شرکت تجاری، ۶۸ مورد شرکت تعاونی و ۱۴۰ مورد موسسه غیرتجاری در استان ثبت شده و ۵ هزار و ۹۱۸ مورد تغییرات شرکت‌ها و بیش از ۱۷ هزار پلمپ دفاتر تجاری شرکت‌ها و موسسات انجام شده و ۱۶۶ مورد اظهارنامه کارت بازرگانی صادر شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.