ما در شرایط تحریم هستیم و خیلی از شرکت های دنیا ایران را تحریم کرده اند به ما گوشی نمی دهند هر چند هستند شرکتهایی که دارند این تحریم ها را دور می زنند ولی ورود این گوشی ها مشکلات زیادی دارد.

هفتاد شرکت مجوز واردات تلفن همراه دارند ولی صمت کارشکنی می کند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست:بازار تلفن همراه از آن دسته بازارهای پرطرفدار بوده که این روزها حال خوبی ندارد و با نوسانات ارزی بازار آن نیز دچار شوک می‌شود،   به طوری که در برخی از مدل‌های تلفن‌های هوشمند شاهد یک افزایش قیمت غیرعادی هستیم، این افزایش غیرواقعی قیمت‌ها بازار را آشفته کرده و قدرت خرید مردم را کاهش داده است. اما چرا با وجود کاهش قیمت ارز تلفن همراه همچنان افزایش قیمت دارد؟

در این خصوص افشین اکبری رئیس اتحادیه موبایل مشهد گفت: الان حدود هفتاد شرکت مجوز واردات گوشی های همراه را دریافت کرده اند ولی عملا در پروسه های واردات وزارت صمت خیلی کارشکنی دارد. در حال حاضر اکثر سامانه های ثبت سفارش قطع است و کاری از دست ما برنمی آید. و تا این پروسه حل نشود این مشکل ها را خواهیم داشت.

اکبری افزود: الان در بازار گوشی های کد دار در بازار توزیع می شود از طرفی هم یکسری شرکت ها گوشی وارد می کنند و الان شاید حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته ایم ولی اگر این واردات به موقع انجام نشود حتما به بازار صدمه خواهد زد.

وی در خصوص قطع بودن سایت گوشی مسافرت و تاثیرش به بازار فعلی موبایل گفت: درست است که بازار از این سایت تامین می شد ولی به نظر من عملا یک تله بود چون از طرفی می گفتند قاچاق است و از طرفی دولت پول گوشی ها را دریافت می کرد به نظر من این سایت از یک طرف خوب از نظرهایی خیلی مشکلات بوجود می آورد نمونه اش اینکه این گوشی ها خدمات پس از فروش نداشتند. باز بودن این سایت هم مشکلات خاص خودش را دارد چون مشکلات ثانویه اش حل نشده بود و مشکلات خاص خودش را داشت.

رئیس اتحادیه موبایل توضیح وجود یکی دو مارک خاص در بازار موبایل افزود: ما در شرایط تحریم هستیم و خیلی از شرکت های دنیا ایران را تحریم کرده اند به ما گوشی نمی دهند هر چند هستند شرکتهایی که دارند این تحریم ها را دور می زنند ولی ورود این گوشی ها مشکلات زیادی دارد یک نمونه اش این است که قطعاتش در بازار کمیاب یا حتی نایاب است. در حال حاضر گوشی هایی وارد بازار می شود که بتوانیم قطعاتش را تامین کنیم.

اکبری اضافه کرد: در حال حاضر گوشی مثل آیفون که در بازار وجود دارد همه از امارات و چین وارد می شود ولی هیچ اپل استوری در ایران نداریم و گوشی های ایفون الان با وسایل دسته دوم تعمیر می شود.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.