خوزستان-استاندار خوزستان گفت: از مسئولین ارشد کشور دعوت کردم تا بیایند و از نزدیک شاهد خرابی های به وجود آمده در مسجدسلیمان باشند؛ تعداد ۴۴ مدرسه تخریب شدند که امکان ادامه تحصیل در آنها وجود ندارد.

۴۴ مدرسه درمسجد سلیمان بر اثر زلزله، امکان تحصیل ندارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ غلامرضا شریعتی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده که صبح امروز در سالن جلسات استاندار برگزار شد با اشاره به انعکاس اقدامات انجام شده در بحرانهای اخیر استان، اظهار کرد: در بحران های اخیر خوزستان خدمات ارائه شده آنگونه که باید منعکس نشدند و باید در این باره اهتمام بیشتری شود تا مردم را در جریان تلاشهای صورت گرفته قرار دهیم.

شریعتی بر  آثار روانی ناشی از سیل تاکید کرده و گفت: لازم است در این خصوص مجددا ارزیابی های لازم صورت گرفته و در جهت اصلاح امور حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ورود استانهای معین در جهت کمک به استان خوزستان، خاطرنشان کرد: استانهای بسیاری به خوزستان آمدند و زحمت کشیدند اما چون از استانهای دیگری جز خوزستان هستند با سلایق مختلف شاهد برخی نارضایتی از سوی بنیاد مسکن و مردم بوده ایم که لازم است انسجام داشته و تصمیم گیریهای سلیقه ای کمتر شود.

شریعتی درباره کشت تابستانه، عنوان کرد: برخی نقاط به دلیل اینکه عملیات بازپرداخت دیر شروع شد و کند پیش رفتیم نارضایتی همچنان وجود دارد اما در نقاطی که به صاحبان آنها مجوز کشت داده ایم شاهد رضایت کامل هستیم که با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق کشت تابستانه در حال انجام است و امید است با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی خبر داد: تا کنون حدود ۵ هزار واحد در پساسیل احداث و احداث ۲ هزار واحد دیگر را هم آغاز کرده ایم که امید است این مهم با سرعت بیشتری پیش برود و روستاهای بلاتکلیف هم زودتر تعیین تکلیف تا مسئله ای دیگر پیش نیاید.

استاندار خوزستان با اشاره به موضوع سیل بندها، تاکید کرد: تقویت و احداث سیل بندها مشخص است اما باید در کنار سیل بند به مسئله احداث کانال های سیلاب بر بیش از پیش توجه کنیم. در حوزه آبریز مارون و زهره کانال سیلاب بر کمک شایانی به منطقه کرد اما در حوزه های کرخه و کارون کانال های سیلاب نداریم که باید عملیات احداث صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی کارشناسان پس از طی کردن ترسالی سالی نرمال پیش رو داریم و شاهد بارانهای زیادی خواهیم بود. در نتیجه احداث کانال های سیلاب بر، جزو واجبات در خصوص سیل است و پس از آن به سیل بندها بپردازیم.

وی با اشاره به زلزله اخیر مسجدسلیمان، خاطر نشان کرد: زلزله ای با شدت ۵ و ۷ دهم ریشتر مسجدسلیمان را لرزاند اما چون این شهرستان عرض کمی دارد و کوهستانی به شمار می آید توان لازم را در مقابله با آن نداشت و از طرفی هم شهر به شدت فرسوده است عواقب خرابی و مالی زیادی را برجا گذاشت. 

استاندار خوزستان در ادامه گفت: از مسئولین ارشد کشور دعوت کردم تا بیایند و از نزدیک شاهد خرابی های به وجود آمده در مسجدسلیمان باشند چرا که برخی از مناطق این شهرستان آسیب جدی دیده اند و منازل آنها قابل سکونت نیست. همچنین تعداد  ۴۴ مدرسه تخریب شدند که امکان ادامه تحصیل در آنها وجود ندارد.

شریعتی افزود:  همچنین در زلزله اخیر مسجد سلیمان بعضی ادارات جدید الاحداث آسیب جدی دیدند که باید بررسی و با افراد ناظر و کارفرما و قصورات صورت گرفته برخورد شود.

وی یادآور شد: بسیاری از مردم مسجد سلیمان هم اکنون با توجه به گرمای هوا در چادر زندگی می کنند و ممکن است یه زلزه ۲ ریشتری دیگر سقف خانه هایشان را پایین بیاورد. در این خصوص لازم است همه بسیج و شرایط را برای آنها بهبود سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.