مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: به‌زودی نمایشگاه سراسری صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی در مشهد برپا می‌شود.

نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: ۱۶ هزار میلیارد سرمایه جهت اجرای ۱۳۰ برنامه در زمینه‌های مختلف گردشگری، میراث‌ فرهنگی و صنایع‌دستی در خراسان رضوی احتیاج است در صورت تحقق برنامه‌ها می‌توان ایجاد ۱۹ هزار و ۴۸۰ موقعیت شغلی پیش‌بینی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به دلیل لزوم تساوی میان شهر و روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و شهرستان‌ها، نیمی از فرصت‌های شغلی در استان در شهر و شهرستان‌ها و نیمی دیگر نیز در استان‌ها به وجود می‌آید.

وی بیان کرد: هفت شهرستان در استان مشکل فقدان زیرساخت کافی دارند، برای پر شدن این خلأها به ۳۵ میلیارد تومان بودجه احتیاج است، در حال حاضر ۱۶ روستا قابلیت گردشگری دارند و خراسان رضوی در زمینه‌های مختلفی مانند تاریخی، صنایع دستی، طبیعی و هنرهای سنتی ظرفیت‌های چشمگیری دارد.

وی گفت: احتمالات و ریسک‌های موجود در سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با آسودگی خاطر سرمایه‌گذاری کنند، تمامی ریسک‌های موجود در سرمایه‌گذاری برداشته شده است، در سال گذشته جذب بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات صورت پذیرفت، این تسهیلات دارای ۴ درصد سود نیز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: به‌زودی شاهد راه‌اندازی نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مشهد هستیم، این امر از ۳ تا ۷ مردادماه امسال محقق می‌شود و هنرمندان و صنعتگران ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند، همچنین فروشندگان، فعالان صنایع دستی کشور و اتحادیه‌ها نیز در این برنامه شرکت می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.