البرز- سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه دستفروشان هم حق فعالیت دارند اظهار کرد: اما ریشه کن کردن این موضوع اقدامات کارشناسی و ساماندهی دائمی آن ها را می طلبد که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

دستفروشان هم حق فعالیت دارند

رحیم خستو در خصوص اهمیت توجه به سازمان های مردم نهاد گفت: سمن ها بازوی قدرتمند دولت و مدیریت شهری در مسیر توسعه بوده و باید مورد توجه و استفاده قرار گیرند.

وی افزود: فلسفه و ذات وجودی سازمان های مردم نهاد این است که هریک در حوزه ای خاص بدون کمک دولت به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: مدیران دولتی و شهری باید به اهمیت وجود سازمان های مردم نهاد پی ببرند و آگاه باشند که سمن ها تا چه اندازه می توانند در تسهیل امور و کاهش ترافیک کاری دولت سهیم باشند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که دولت باید سازمان های مردم نهاد را مورد حمایت قرار دهد گفت: مدیریت دولتی هیچ گاه نسبت به سمن ها بی نیاز نبوده و برای انجام کارهای مهم مشارکت این سازمان های مردمی را نیاز دارد.

خستو در خصوص فعالیت دستفروشان در سطح شهر کرج گفت: ابتدا باید آسیب شناسی لازم در خصوص این مسئله اجتماعی صورت گیرد چرا که اگر آن ها شغلی داشته باشند به دستفروشی روی نمی آورند این در حالی است که عنوان دستفروش در تمام دنیا مفهوم دیگری دارد.

وی تصریح کرد: دستفروش باید در مکان و زمان مشخصی به عرضه تولیدات خود یا تولیدات داخلی بپردازد نه این که با فروش اجناس خارجی لطمه ای بر تولید و اقتصاد داخلی وارد کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که دستفروشان فضای پیاده رو ها را اشغال می کنند گفت: این کار در برخی مواقع برای مردم جذابیت دارد اما باید پذیرفت که دستفروشان حق واحدهای صنفی که اجاره و مالیات می پردازند را تضییع می کنند.

خستو در پایان گفت: دستفروشان هم حق فعالیت دارند اما ریشه کن کردن این موضوع اقدامات کارشناسی و ساماندهی دائمی آن ها را می طلبد که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.