فرمانده انتظامی خراسان رضوی، از کشف ۵۰۳ دستگاه «بیت کوین» و ۱۴ دستگاه سوئیچ شبکه در مشهد، نیشابور و تربت جام خبر داد.

کشف ۵۰۳ دستگاه «بیت کوین» به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی اظهار داشت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر وجود تعدادی دستگاه بیت کوین و استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی سودجو در شهرهای مشهد، نیشابور و تربت جام دستورات صریح برای بررسی موضوع با توجه به حساسیت موضوع به پلیس آگاهی خراسان رضوی صادر شد. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در مرحله اول این عملیات گسترده بلافاصله وارد عمل شدند و پس از چند روز کار گسترده پلیسی توانستند سرنخی از وجود دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال را در یکی از مجتمع‌های بزرگ مشهد شناسایی و باهماهنگی مقام قضایی به‌صورت نامحسوس در چندین مرحله محل را مورد کنترل نامحسوس قرار دهند. 

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تکمیل تحقیقات پرونده روز گذشته با در دست داشتن مجوز قضایی اقدام به بازرسی از محل کرده و ۲۹۵ دستگاه بیت کوین و ۱۴ دستگاه سوئیچ شبکه کشف و ضبط کردند. 

سردار تقوی با اشاره به اینکه ۳ متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند، گفت: با بررسی کارشناسی به عمل آمده اولیه ارزش دستگاه‌های مکشوفه ۳ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال برآورد شده و پرونده مقدماتی تشکیل و به‌همراه متهمان به مرجع قضایی ارسال شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان نیشابور نیز در این عملیات ضربتی به طور همزمان وارد عمل شدند و انبار دستگاه‌های بیت کوین در یک شرکت واقع در بخش زیر خان این شهرستان را با هماهنگی مقام قضایی مورد بازرسی قرار دادند.

وی یادآور شد: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۷ درود نیشابور در این اقدام ضربتی ۴۰ دستگاه بیت کوین قاچاق به ارزش تقریبی ۸ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند. 

سردار تقوی اظهار کرد: ماموران انتظامی تربت جام نیز در مرحله نهایی این عملیات ضربتی افرادی که اقدام به تاسیس استخر ارز دیجیتال در سوله‌ها و کارخانه‌های متروکه کرده بودند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، محل‌های شناسایی شده را مورد بازرسی قرار می‌دهند. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: پلیس تربت جام ۱۷۸ دستگاه بیت کوین به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کشف و ضبط کردند. 

وی افزود: تحقیقات در این باره ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.